Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tämäkin vielä..kolesteroliarvot koholla ja hormonikierukka
Sain tänään tk:sta kuulla, että veren kolesteroliarvot ovat nousseet ja määrättiin jopa kolesterolilääkitystä? (sen pahentuneen verisuoniahtauman takia). Tätä lääkitystä en varmaankaan kovin pian aloita, jos ei ole aivan pakko - en ainakaan vielä. Mietityttää mikä mahtaa olla yhteys rintasyöpähoidoilla ja esim. siihen liittyvällä stressillä. Kysyn ensin onkologilta tilannetta. Suoranaista sukurasitusta asiasta ei ole, vaikka iäkkäällä äidilläni onkin vähän kolesteroliarvot nousseet. Olen kiinnittänyt huomiota syömisiini, mutta rasvakeskustelun myötä palasin takaisin tavalliseen voihin ja olen välttänyt kaikkia "light-tuotteita". Miten sitten vaikuttaa kortisonit ja ylipäätään tämä syöpähässäkkä tällaisiin veriarvoihin?Nyt olen harkinnnut hormonikierukan poistoa, joka minulla on ollut jo kohta 5,5 vuotta. Alkuvuodesta gynekologi tarkisti tilanteen ja sanoi, että antaa sen nyt olla vielä siellä, vaikka pyysinkin poistamista, ja että on ihan ok ja nätisti paikallaan. Päädyin nyt kuitenkin otattamaan pois koko höskän. Tästäkin asiasta on esim. nettisivuilla ollut monenlaista tietoa, että tarviiko poistaa vai ei. Minulla oli pad-vastauksessa estrogeeni 1:llä plussalla.
Onko muilla kokemuksia tällaisista asioista? Kaikille hyvää kesän jatkoa satoi tai paistoi:)
- Tämäkin vielä..tuike
- Re: Tämäkin vielä..riitta47
- Re: Tämäkin vielä..tuike
- Re: Tämäkin vielä..Tiitiäinen
- Re: Tämäkin vielä..Kristaemilia
- Re: Diagnoosista ja hoidoistaKristaemilia