Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpädiagnoosi viikko sitten.

Hei
minä sairastin eri syöpää, mutta olen myös perheellinen, viiden lapsen äiti, lapsista pienin oli diagnoosin saadessani 1 kk ikäinen. Joten rankkaa on ollut,ihan jo käytännön järjestelyt vaati kyllä aikalailla sumplimista ja järjestelyä, mutta hoituivat sitten lopulta kuitenkin ihmeen kaupalla ihan kohtalaisen hyvin, mutta se henkinen puolihan se rankin on ollut, on ollut koko ajan päällimmäisenä kauhea, sydäntä raastava huoli lapsista...tuntuu liian kauhealta edes ajatella, että lapseni joutuisivat kasvamaan ilman äitiä.
Nyt mun hoidoista on jo yli vuosi ja muutama kontrollikin onnellisesti takana, mutta mulla tämä asian käsittely on vielä tosi pahasti kesken, oon jotenkin vasta nyt uskaltanut oikein miettiä kaikkea, silloin hoidoissa kulkiessa päällimmäinen ajatus oli vaan selvitä aina siitä päivästä.
Mutta kaipa nää on joskus käsiteltävä omassa päässään nää asiat ja tavallaan varmaan käsittelen tällä hetkellä myös sitä, että en saanut kokea sitä "äitiyden onnea" tämän pienimmän lapseni kanssa siinä merkityksessä mitä olen muiden kanssa kokenut.
Mutta hoito on suomessa hyvää ja pitää vain heittäytyä siihen turvaverkkoon, jonka lääkärit ja hoitohenkilökunta ym. apujoukot sinulle heittävät. Paranet kyllä ja lapset on uskomattoman vahvoja, hekin selviävät. Itse olin todella huolissani teini-ikäisistäni, mutta niin he vain ovat näyttäneet kaiken vahvuutensa ja yllättäneet minut moneen kertaan pienillä eleillään, jotka ovat olleet niin tärkeitä; pyykin pesu, imurointi, ym. sillä hetkellä itselleni niin suuret asiat.
Ota vaan kaikki apu, minkä saat, vastaan ja luota paranemiseen.
Voimia sinulle ja halauksia!
cry | 28.1.2009 klo 16:48:23