Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyöpädiagnoosi viikko sitten.
Hei,jaan teidän kaikkien huolenne pienistä lapsista. Itse en ole yhtä nuori, mutta lapseni ovat silti pieniä vielä. Oikeastaan suurin pelkoni on ollut jo ennen sairastumistani se, että sairastuisin vakavasti - ja miten lapsille silloin käy. Olen yksinhuoltaja, joten en voi laskea sen varaan, että toinen vanhemmista hoitaa.
Suurin huoli varmasti kaikilla pienten lasten vanhemmilla on se, että sairastuu vakavasti tai muuten käy niin, että lapset menettävät vanhempansa. Syöpädiagnoosi on järkytys, joka tuo näitä ajatuksia mieleen, vaikka ennusteet ovatkin hyviä. Tavalla tai toisella sen kanssa yritän elää - vaikka se luultavasti on huolena mieleni taustalla ainakin siihen saakka, kunnes lapset ovat jollakin tavalla omillaan.
Pienten lasten vanhemmilla on myös hyvin konkreettisia huolia sairauden aikana. Hoidot ovat usein rankkoja, mutta silti pitäisi jaksaa
kotityöt ja lastenhoito, ja olla vanhempi. Itse pelkäsin alkushokista ja kuolemanpelkoani käsiteltyäni, juuri sitä, miten sen vaiheen jaksaisin.
Vaikka itse näytän välttyneeni tuolta vaiheelta, niin jäin miettimään sitä, millaista apua sellaisessa tilanteessa on tarjolla - vai onko sitä lainkaan?
Tarkoitan mm. konkreettista kodinhoito- tai lastenhoitoapua. Moni varmaan saa apua sukulaisilta tai ystäviltä, mutta entä jos sukulaiset ovat kaukana ja ystävien voimavarat myös rajalliset?
Toivon voimia teille kaikille, ja toivottavasti saatte mahdollisimman paljon apua eri puolilta!
- Re: Rintasyöpädiagnoosi viikko sitten.Äkäinen Pikku Myy
- Re: Rintasyöpädiagnoosi viikko sitten.ei se jalosta
- Re: Rintasyöpädiagnoosi viikko sitten.ei se jalosta
- Re: Rintasyöpädiagnoosi viikko sitten.Kristitty Lilja