Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Syöpä, jota hoidetaan munasarjasyöpänä
Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta harvinaisemmasta munasarjasyövästä, jossa munasarjat ovat puhtaat ja tauti vatsaontelossa - ja levinnnyt imusolmukkeisiin mm. kaulalle?Toukokuussa tätä alettiin tutkia lymfoomaepäilynä (ultrat, tt-kuvat, verikokeet, luuydinnäyte, koepalat), mutta sitä se ei ollut. Munasarjasyövän merkkiaineet ovat noin 2700, vaikka laparoskopiassa todettiin munasarjat puhtaiksi. Vatsaontelossa on isoja ja pienia kasvaimia, kai imusolmukesuurentumia, samoin rintalastassa ja kaulalla. Epikriisissä todetaan, että primäärikasvain ei ole tutkimuksissa selvinnyt, mutta päädytty hoitamaan munasarjasyövän hoidoilla.
Minulla on nyt kaksi sytostaattijaksoa takana ja sairaslomaa vuoden loppuun. Neljän hoitokerran jälkeen tutkitaan pureeko hoito ja miten: sitten sitä jatketaan kolmen viikon välein vuoden loppuun tai vaihdetaan johonkin parempaan.
Munasarjasyövässä kaikkien tietojeni mukaan ensisijainen hoito on mm. munarasarjojen ja kohdun poisto. Minulla ei vain ole mitään järkevää mitä leikata, kun ne ovat puhtaat. Jos sytostaatit eivät pienennä noita lähes kymmensenttisiä imusolmukesuurentumia vatsaontelossa ja pienempiä siellä ja ympäri kehoa, niin ehkä ne sitten poistetaan paremman puutteessa. En tiedä. Olen väsynyt ja surullinen. Täytän ensi viikolla 47 vuotta eikä tämän pitänyt näin mennä.
Olisin kiitollinen, jos löytyisi joku, joka on sairastanut samanlaista epämääräistä munasarjasyöpää ja haluaisi jakaa kokemuksiaan. Myös muidenkin munasarjasyöpää potevien viestit olisivat tervetulleita.
- Syöpä, jota hoidetaan munasarjasyöpänähilma
- Re: Syöpä, jota hoidetaan munasarjasyöpänääidin_tyttö