Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: voimauttajia!
Kiva oli lukea teidän voimauttajista, joista osa kuulosti hyvin tutuilta.Itsekin istuttelin viime syksynä kukkasipuleita maahan diagnoosin saatuani ja mielessä kävi olenko itse niiden kasvua seuraamassa. Tänä keväänä kukkien kasvua on ollut vielä paljon aikaisempaa ihanampi seurata!
Huonoimpina hetkinä itselläni toimivat voimauttajina äänikirjat ja sisustuslehdet. Lehtiä oli helppo selata, jättää kesken ja palata niihin myöhemmin. Niiden inspiroimina sai sitten rakennella omia pilvilinnoja mielessään ja suunnitella tulevia. Tämä rakentaminen on tarpeeksi kevyttä myös petipotilaana :)
Yhtenä voimattavana keinona koen sen, että tapaan ystäviäni tai työkavereitani porukalla aika ajoin ja käymme yhdessä syömässä jossakin hyvässä ravintolassa. Vaikka muuten ruoka ei välttämättä maistu tai maistunut, niin noina iltoina se maistuu varsin hyvälle: mukava seura ja esteettisesti kaunis annos viihtyisässä ympäristössä.
Liikunta on ollut itselleni suuri henkireikä koko tämän ajan. Sitä olen tehnyt koko ajan kunnon mukaan. Ja kunnon kasvaessa olen saanut taas lisää vaihtoehtoja mukaan. Ihanaa!
Olin myös yllättynyt kuinka "parantava kokemus" oli käydä pitkän tauon jälkeen klassisen musiikin konsertissa hyvässä konserttitalossa. Kun siinä istuessa silmänsä sulki, tuntui että musiikki täytti koko ruumiin ja lähtiessä oli aivan mahtava olo. Enkä siis ole erityisemmin klassisen musiikin harrastaja.
Nyt kun olen paremmassa kunnossa, olen voinut toteuttaa niitä asioita, joita talvella sängyn pohjalla mietin. Yksi toiveeni oli kokeilla, kuinka sujuu maton virkkaaminen. Se alkoi tällä viikolla ja on kyllä sen verran rankkaa puuhaa leikatun puolen kädelle ja rintalihakselle, ettei se heti leikkauksen jälkeen olisikaan onnistunut. Mutta on aivan ihana nähdä nopeasti syntyvää kättensä jälkeä. Tämä virkkaus sujuu varmaan, vaikka ei olisikaan erityinen käsityöihminen!?
Lisäksi saan itse voimaa iltarukouksestani ja siitä, että tiedän olleeni ystävieni ajatuksissa ja iltarukouksissa tänä kuluneena vuotena.
Aurinkoista viikonloppua voimauttajien seurassa!
- voimauttajia!Minnalla
- Re: voimauttajia!tissitön
- Re: voimauttajia!valpuri
- Re: voimauttajia!Karhutar
- Re: voimauttajia!Cinne
- Re: voimauttajia!Minnalla
- Re: voimauttajia!Cinne
- Re: voimauttajia!Sisko syksystä 2013
- Re: voimauttajia!runoilijatar