Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Juuri kyytiin hypännyt
Vähän reilu kuukausi sitten löysin suuren patin kainalostani. Viime viikolla poistettiin oikea rinta ja muutamia (12)imusolmuketta kainalosta. Rinnassa ei pitänyt ultran ja ohutneulanäytteen mukaan olla mitään, mutta loppujen lopuksi sieltä löytyikin pesäkkeitten lisäksi kiinteä halkaisijaltaan n. 1 cm kasvain, joka oli levinnyt kainaloon. 12 poistetusta imusolmukkeesta yhdeksässä oli syöpäsoluja. Luokitus on gradus 1, mikä lienee hyvä asia.Olihan tämä melkoinen kevätyllätys, mutta yllätyshän se taitaa aina ollakin. Minua hämmästyttää itseni tunnottomuus, sillä en tunne mitään, en surua enkä pelkoa. En edes tiedä, mitä minun pitäisi tuntea. Tämä syöpä ei tunnu sen kummemmalta kuin, jos minulla olisi tikku sormessa. Minulla on levinnyt rintasyöpä, sanon välillä itselleni odottaen jotain tunnetta, mutta turhaan. Tunnepuolella on täysi hiljaisuus. Ehkä se on hyväkin näin.
Olen lukenut nyt pari kertaa näitä keskusteluja ja olen aivan ymmälläni kaikista sanoista cef, taxo, reseptori, joita minultakin löytyi, her2 jne. Mitä ne tarkoittavat? Minulle kuulemma annetaan kaikki hoidot, mitä se sitten tarkoittaakin.
Reilun viikon kuluttua tehdään ylävatsan ultra ja luustokartoitus. Onkologille en vielä ole saanut aikaa. Mitä minun kannattaa kysellä häneltä?
Onneksi tähän asti olen säästynyt kaikilta kivuilta ja säryiltä. Ainoa kurja asia on tuo käden jumppaaminen. En kovin herkästi valita enkä myönnä kipua, mutta joskus sattuu tosissaan niin, että mieli tekisi kirkua. Mutta ei auta, jumpattava on, sillä haluan itselleni täysin toimivan käden.
Koska päätin, etten valita ja rasita läheisiäni tällä syöpäasialla, tulen varmaankin vierailemaan useastikin ihmetyksineni ja kysymyksineni tällä palstalla. Ihania olette te, jotka tänne kirjoitatte ja vastaatte kysyjille!!Vilpittömästi uskon, että näistä kirjoituksista on monille valtavasti apua.
Aurinko paistaa täydeltä terältä, lämmintä puoliauringossa 22 ja maailma on kaunis tästä pikkumöröstä huolimatta. Keitän kupin kahvia ja menen pihalle sitä juomaan.
Lämpimiä ajatuksia kaikille.
- Juuri kyytiin hypännytHelviira
- Re: Juuri kyytiin hypännytsanteri
- Re: Juuri kyytiin hypännytMeriTuuli
- Re: Juuri kyytiin hypännytMehitähti
- Re: Juuri kyytiin hypännytthunder
- Re: Juuri kyytiin hypännytkevätmieli
- Re: Juuri kyytiin hypännythelmikuu