Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kysymyksiä sytostaatit kokeneille....

Hei Kaisa!

Oletkin saanut paljon kommemtteja kysymyksiiisi, hyvä niin. Minulla on kolme Taxoa takanapäin, ensimmäisen jälkeen romahtivat neutrofiilit ja jouduin kahdeksaksi päiväksi sairaalaan, kolmea antibioottia koko ajan tiputettiin, veritankkaus, tulehdusarvo pilvissä, eristyksessä neljä päivää. Neulastaa pistivät monena iltana, saivat kotikuntoon kahdeksassa päivässä. Kertoivat osastolla, että on aika tavallista tällaiset reaktiot, mutta että minun kohdallani oli harvinaisen sitkeässä tuo paraneminen.
Mutta älä sinä säikähdä, ei todellakaan kaikille tule tällaista reaktiota, alkoi muuten kotona vesiripulilla, kaksi päivää kestin ja kolmantena oli lähdettävä sairaalaan.
Toinen Taxo aiheutti luukipuja, Buranaa siihen, auttoi vähän. Ja nyt kolmannen jälkeen ei päänsärkyä kummempaa, toistaiseksi, Neulastapiikin olen pistänyt.

Tuosta tupakasta vielä, lukenut myös, että heikentää sytostaattien vaikutusta, onkologin kanssa en ole keskustellut asiasta, mutta pahastahan se tietty on kaikkeen.
Itse olen tupakoinut nuoreta lähtien, 40 v, kuulostaa tosi pahalta, huh-huh. Huono omatunto on, kun on mennyt päivässä 1-2 tupakkaa, ei vain ole onnistunut täysin lopettaminen. Joka päivä kamppailen asian kanssa. Olen aikoinani yrittänyt kaikki mahdolliset keinot lopettamiseksi, mutta ei kai vain ole ollut tarpeeksi selkärankaa, tai mitä lie.
Jospa sinä onnistuisit minua paremmin, tsemppiä hoitoihin ja kaikkeen muuhunkin!
ps. en ole vielä luovuttanut yrittämästä minäkään.

Terveisin mexita
mexita | 4.1.2014 klo 19:55:02