Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kolmas CEF nyt takana
Hei Metu,kaikilla varmaan on kokemukset hoidosta omanlaisensa. Minulle kävi niin kurjasti, että ensimmäinen oli helpoin ja selvisin vain muutaman päivän viikonloppupahoinvoinnilla. Toinen CEF sitten aiheuttikin jo viiden päivän ellotuksen. Molemmilla kerroilla hoitopäivä ja sitä seuraava päivä olivat ihan siedettävät, huono olo alkoi vasta viiveellä. Luulen, että viime kerralla en älynnyt juoda tarpeeksi. Ilmeisesti jos aineenvaihdunta on laiskahko, myrkyt kiertää elimistössä pidempään. Näin ainakin sairaanhoitaja minua tänään valisti.
Tänään oli kolmas CEF ja paha olo alkaa jo hiipiä... Olisiko osittain psyykkistä laatua? Nyt olen kuitenkin varannut jääkaapin täyteen kaikkea mahdollista juomaa mustikkasopasta ja vissystä alkaen.
Uskoisin, että nuo ylikierrokset ja akne ovat kortisonin sivuvaikutuksia. Itselleni vähennettiin kortisonia toisella hoitokerralla, kun uskoin tulevani toimeen vähemmällä, mutta enpäs sitten tullutkaan (kortisonia käytetään tässä yhteydessä ainoastaan pahoinvoinnin estoon, muuta funktiota sillä ei ole, mutta kaikenlaista pientä haittaa kyllä). Nyt annosta taas nostettiin. Sytostaattien aiheuttamaan uupumukseen ei auta nukkuminen, vaan ulkoilu (jaksamisen rajoissa). Mulla uupumus on iskenyt aina viikkoa ennen seuraavaa hoitoa. Jäin joku aika sitten sairauslomalle, mikä oli suuri henkinen helpotus. Ei tarvi väkisin yrittää olla vahvempi kuin on. Kaikkea pienimuotoista olen kyllä puuhaillut.
Tsemppiä Metu ensi viikon CEF:fiin, kerro sitten, miten meni. Eteenpäin mennään ja jossain vaiheessa tämäkin on sitten jo taakse jäänyttä elämää.
- Re: Toinen CEF nyt takanaEvita59
- Re: Kolmas CEF nyt takanaEvita59