Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintsyöpähoidot alussa, kiitos viime kesän keskusteluista

Hei Evita!

Minun syöpävuodestani on jo 5 vuotta, mutta eihän sitä koskaan unohda.
Muistan myös, miten ajattelin 1. kerran ja siitä seuranneiden ikävien oireiden jälkeen - vielä 5 kertaa tätä! Mutta onneksi ne 3 ceffiä taxojen jälkeen oli jo helpommat. Ja se aina menee äkkiä! Minä osasin myös "nauttia" - ihan totta - vapaudesta ilman työhuolia. Elämässä oli kerrankin jotain tärkeämpää kuin työ. Tässä siuhteessa olen ehkä outokin. Hoitojen jälkeen oli hetken riemastuttavaa, elämä jopa ihanaa.
Minun ystäväni neuvoi minua pahimmilla hetkillä ajattelemaan: "Tämäkin menee ohi".

Samoin kuin sinua minuakin työkaveri kehui, miten olenkaan laihtunut!
Taisi sanoa myös hyvännäköinen, olin hiukan huvittunut ja totesin, että olisin mieluummin sen 10 kg lihavampi minkä laihduin kuin laihempi ja sairas. Kertoo hyvin tästä yhteiskunnasta - kun olet laihtunut, oli syy mikä tahansa - olet kauniimpi = parempi.
Mutta kyllähän se toki vaikutti juuri kasvoihin, kun silmätkin tulevat paremmin esiin kun laihtuu. Vaikka olikin tukaton ja liina päässä.

Mietin usein silloin kun oli oikein vaikeita hetkiä, miten pärjäätte te pienten lasten yksinhuoltajat. Olen itsekin ollut täysin yksin poikani kanssa. Isä ei ole ollut ollenkaan kuvioissa mukana eron jälkeen, edes elatusmaksua ei hän maksanut. Minun poikani on jo melkein 30 ja meidän suhde läheni kyllä sairauteni aikana. Olen huono halaamaan aikuisia - hämäläisestä jörrikkäsuvusta - mutta poikani pakotti minut oppimaan.
Vaikka poikani oli jo 23 kun sairastuin, surin miten hänelle käy jos kuolen. Kun ei ole isää tukena eikä sisaruksia. Silloin ei ollut vielä vakituisessa parisuhteessakaan, josta olisi saanut sitä tukea.

Voimia sinulle, epätoivon hetkiä tulee välillä jos kaikki ei menekään kuten on suunniteltu. Kirjoittele tänne tuntemuksistasi, täällä on varmaan toisiakin pienten lasten yksinhuoltajia, joilta saat vertaistukea. Kuten meiltä muiltakin.

- kukkamaaria - odottaa keuhkokuvien ja sydänfilmin tuloksia
kukkamaaria | 13.9.2009 klo 14:30:20