Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintsyöpähoidot alussa, kiitos viime kesän keskusteluista

Nyt on niin harmaa ja masentava päivä, että hirvittää. Ensi maanantaina lähtee toiseksi viimeinen CEF tippumaan, eli voiton puolella ollaan, mistä olin tähän päivään asti tosi onnellinen.

Sain hoidon siirrettyä vähän eteenpäin, kun piti mennä vanhan koulukaverin 50-vuotispäiville viikonloppuna. Mutta sitten katsoin tänään peiliin. Vähän mustaa ja harmaata sänkeä päässä siellä täällä, kulmakarvat ja ripset melkein kadonneet, silmäpussit kertovat viime yön valvomisesta (olen alkanut hikoilla öisin niin, että aamulla on tyyny ihan märkä sisuksia myöten). Enhän minä voi tällaisena mihinkään ihmisten ilmoille lähteä. En enää kerta kaikkiaan uskalla tehdä mitään "sosiaalista". Helpompi on olla yhteydessä niihin, jotka sairaudestani tietävät ja joille muuttunut ulkonäköni (ja henkinen tilani) ei ole yllätys.

Olen tänään kiduttanut itseäni haahuilemalla netissä ja törmännyt kaikenlaiseen tietoon kaikkien hoitojen pitkäaikaisvaikutuksista, sytostaattien, sädehoidon ja Femarin. Tieto lisää tuskaa. Nyt pelottaa ihan tosissaan.

Jotenkin kaikki oli helpompaa aurinkoisina ja valoisina syyspäivinä, kun tukkakin oli vielä päässä. Nyt masentaa ihan tosissaan, mutta pitää varmaan taas kerran kasata itsensä. Kohta on haettava ekaluokkalainen koulusta. Nipon pipon tiukasti päähän ja katselen saappaiden kärkiä, kun pirteät ja iloiset isät ja äidit hakevat lapsiaan. Tunnen itseni niin ulkopuoliseksi ja erilaiseksi. Pelottaa, että jää tällainen olotila päälle eikä koskaan enää pysty olemaan ns. "normaali". Mutta ehkä tämäkin on vaan joku vaihe, joka on käytävä läpi.

Sorry tällainen masentava purkaus. Oli pakko saada purkaa tuntoja jollekin, joka ehkä oman sairautensa kautta voi aavistaa, miltä minusta tuntuu.

T: Evita
Evita59 | 18.11.2009 klo 15:18:45