Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintsyöpähoidot alussa, kiitos viime kesän keskusteluista

Niin se vaan menee kuitenkin ohi, se hoitojen aika. Juuri noin on hyvä ajatella että asia kerrallaan. Ja päivä kerrallaan. Ja yhtäkkiä huomaat, että se onkin jo ohi! Minulla kävi niin, etukäteen hoitoihin kuluva aika tuntui pitkältä mutta kun sitä eli, niin eli "hetkessä". Hoidot oli kyllä sivuvaikutuksineen niiiiiiin väsyttäviä, etten minä ainakaan jaksanut ajatella ja murehtia tulevaa. Kovin paljoa..... Itsellä tuli siinä sitten kuumeiluja ja infektioita yms. ja näin jälkeenpäin (3kk hoitojen loppumisesta) miettii, että miten ihmeessä sitä jaksoikaan! Mutta sillä hetkellä kun sitä elää niin ei ole vaihtoehtoja ja kun vaan tosiaan keskittyy yhteen asiaan kerralla niin se sujuu kyllä. Jälkeenpäin ajatellen se aika meni todella nopeasti! Hyvä niin. Olin sairaslomalla koko sen ajan diagnoosista ja leikkauksesta asti, sen päätin silloin heti että nyt keskityn vain itseeni ja kestämiseen, jaksamiseen ja paranemiseen. Ja että hyvinä päivinä teen juuri sitä mitä haluttaa ja mistä nautin. Enkä ole sitä katunut! Taloudellisesti pitkä sairasloma on tietysti huono asia, mutta jos vaan yhtään pystyy niin tässä kamalan taudin hoidossa kannattaa pysähtyä ja keskittyä itseen. Tai niin itse ajattelen. Palasin töihin aiemmin kuin olisin ollut valmis, juuri rahan/palkan takia, mutta siitäkin selvisin kuitenkin! Elimistö tarvitsee uskomattoman paljon aikaa toipumiseen ja se väsymys on totaalista, ja sitä on vieläkin. Jaksamista!
paranen | 16.11.2009 klo 14:57:12