Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mitäs tänään ohjelmassa

Huomenta Etelä-Suomesta

Tella kiitos tukka-terveisistä :)

Julia, olen niin kamalan pahoillani puolestasi. Olen ihan järkkyttynyt miten sua on kohdeltu.-itken- Täysin ala-arvoista käyttäytymista, vaikka mukamas ovat ammattilaisia. Kyllä heillä on velvollisuus kutsua paikalle henkilö kuka tietää ja osaa mitä tekee. Ei toisen terveydellä saa leikkiä. Pitäsikö sulla jatkossa olla syto-hoitaja mukana, kun menet johonkin toiseen tutikimukseen.

On noita hoitajia, minä kun olin leikkauksesta siirtymässä osastolle, niin siitä kuljetussängyltä, kun olin nousemassa, niin se sairaanhoitaja tarttu kainalosta kiinni (taluttaakseen). Minä kun kiljasin kivusta, niin siihen se sitten vain, että "ai niin sinuthan on leikkattu kainalosta". Yritti sitten kyynerpäästä taluttaa ja riuhtaisin itseni itri ja tokaisin itku kurkussa, "kyllä mä pystyssä pysyn, kävin jo vessassakin". Kyllä näistä vois kirjoittaa pitkän listan, mutta toi Julin tapaus kyllä ahdistaa, ei niin voi kohdella potilaita. Ihan niinku ei oikeesti edes oltaisiin inhimillisiä ihmisiä.

Minä kävin eilen tukkaostoksilla, nyt on uusi tukka tuolla laatikossa, mutta kyllä se vähän vieraalta tuntuu, vaikka tosipaljon muistuttaa mun omaa. Ehkä se sit tuntuu paremmalta (kuten moni on kertonut) kun se oma lähtee pois.

Mutta se mitä sieltä tukka kaupasta löysin, niin sellainen jännä kolmiohuovi (tätä piti teille jo tulla illalla kertomaan, mutta voimat ei riittänyt). Se on ohutta farkkukangasta ja takana niinku sen kolmion alla on myös kangasta. Ei siis kalju paista takaanta sieltä kolmion alta, vaan takaraivon peittaa kangas. Et vähän niinku ois kangas hattu, jossa se kolmio "läppä" takana ja päässä se näyttää ihan kolmiohuivilta, joka solmitaan niskaan. Vitsi kun en osaa selittää, mutta ehkä tekin olette näitä jostain löytänyt. Minä en ole nähnyt muualla kun tuolla perukkiliikkeessä.

Kaupunkikierroksen jälkeen eilen illalla sitten alkoi palelemaan ja kun saatiin lapset sänkyyn pakenin peiton alla (jäi teidän viestinnekin lukematta kun olin ihan poikki). Ja kun mittasin niin lämpö oli nousut 37,4, sitten iski paniikki sängyn pohjalla, että nytkö se kuume nousee. Yöllä heräsin ja mittasin heti uudelleen (meinasin nukahtaa mittari kainaloon) Ja oli onneksi laskenut 36,5. Nyt aamulla sen verran nousin ylös, että söin puuroa ja mustikkasoppaa, keitin teen, pikasiivosin keittiön. Sitten taas tässä teidän viestejänne lukiessani mittasin ja taas noussut 37. Täytyy mennä välillä huilaamaan taas ja sit mun täytyy lähteä sinne väliverikokeisiin. Onneksi voin käydä tossa ihan vieressä terveysasemalla, niin uskallan sinne ajella autolla. Toivottavasti siellä ei ole hirveää ruuhkaa, ettei tarvi kekkuloida sillä puolta päivää.

Tseppia ja voimia Julialle ja kaikille jotka olivat menossa syto-tipalle ja myöskin kaikille joilla lääkärikäynti ja tietenkin kaikille muillekin. Jos nyt joku lukee tätä, viellä ennen vastaanottoa, niin kannattaa varsinkin sinne ekalle onkologin käynnille ottaa esille kynä ja paperi ja tehdä ihan muistiinpanoja siitä mitä kerrotaan. Tulee meinaan asiaa tuutin täydeltä. Näin minusta ainkin tuntui.

MeriTuuli
MeriTuuli | 24.5.2007 klo 09:56:00