Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sittenkin osteoporoosia?
Hei taas,mulla tämä osteoporoosi ja osteopenia ei ole aiheuttanut minkäänlaisia särkyjä. Olen aika kova kyllä jumppaamaan, ennen töihin menoa lonkkajumpat ym. ja töissä myös ruokatauon aikana n. 5 minuutin venyytykset ja vielä illalla, olen jumpannut näitä määrättyjä liikkeitä jo yli kymmenen vuotta.
Mun työ on konttorityötä enimmäkseen mutta jos työssä on aikaa niin saatan purkaa myös ulkomailta tulevia kuormia, jossa on paljon 10-20 kg painoisia laitteita. Yli 20 kg:n jätän nostamatta varmuuden vuoksi.
Kysyi sairaanhoitaja, kun sain sen toisen osteoporoositiputuksen silloin toukokuussa, että onko mun säryt helpottanut, mutta kun mulla ei ole ollut missään vaiheessa särkyjä, sen takia tämä osteoporoosi tuli ihan puun takaa. Minäkin juon ainakin litran maitoa päivässä ja juustoja ym. Mun syöpälääkäri ei puhunut missään vaiheessa mistään D-vitamiinilisästä ja itse olin liian väsynyt huomioimaan kaikkea. Mulla sairastui äiti silloin samalla kevällä 2004 ja joutui rullatuoliin ja kävin häntä paljon avustamassa, nyt äitini nukkui pois kesäällä 2010.
Mullahan oli alussa kaksi vuotta kontrollit joka kolmas kuukausi ja sen jälkeen kolme vuotta puolen vuoden välein ja nyt vuoden välein ja mulla pitäisi olla viimeinen tarkistus syyskuussa.
Olen ajatellut että kun mun syöpä oli lobulaarinen, olen lukenut että se voi herkemmin tulla myös toiseen rintaan, sen takia mulle on varmaan syötetty näitä arimidexia näin kauan.
Jännittää muuttuuko mieliala mihin suntaan, kun lopetan nämä hormoonit, mulla on minusta ollut tosi paljon mielialanvaihteluja, jota olen syyttänyt tätä Arimedexia. Olen kokeillut yhtä mielialalääkettä mutta se ei sopinut mulle ja jätin kokeilut siihen.
Terveisin,
brita60
- Sittenkin osteoporoosia?kukkamaaria
- Re: Sittenkin osteoporoosia?taistelu-62
- Re: Sittenkin osteoporoosia?kesätuulahdus
- Re: Sittenkin osteoporoosia?brita60
- Re: Sittenkin osteoporoosia?kukkamaaria
- Re: Sittenkin osteoporoosia?brita60