Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sittenkin osteoporoosia?

Hei Kukkamaaria!
En ole koskaan kirjoittanut tänne foruumiin,lukenut tätä palstaa olen alusta asti ja saanut paljon voimia täältä.

Mun rintasyöpäni leikattiin 02/2004 ja gradus oli 1 ja kainalossa oli 1/6. Sain 5 kertaa sytostaatteija ja 25 kertaa sädehoitoa. Aloitettiin Tamofen hoito joka vaihdettiin koska mulle tuli siitä pahoinvointia, se vaihdettiin Arimidexiin 2006. Mulle ei kukaan lääkäri sanonut että pitää syödä d-vitamiinia, ainoastaan gynekologi jossa kävin kerran vuodessa sanoi, että kun olen syönyt antiestrogeenia 5 vuotta niin tehdään se luuntiheysmittaus. Joudun maksamaan sen itse, koska terveyskeskuslääkärit eivät kirjoita lähetettä mielellään, kun se on niin kallis, maksoi jotain yli 100 euroa.

Kävin mittauksessa keväällä 2010 ja mulle oli kauhea pettymys kun minulla oli osteoporoosi lonkassa ja alaselässä ja ostopeniaa myös paljon. Mutta ei se mikään maailmanloppu ollut, alussa söin läkkeitä mikä piti ottaa kerran viikossa ja aamuin illoin d-vitamiinia, mutta ne kävi tosi pahasti mun vatsaan että ne oli lopetettava. Toinen vaihtoehto oli että kerran vuodessa annetaan suoneen annos + aamuin illoin D-vitamiinia. Sain eka annoksen 05/2010 ja toisen 05/2011 ja kaikki on mennyt tosi hyvin.
Tämä suoneen annettava lääke maksaa aika paljon, omavastuu 260 euroa, mutta mulle tuli lääkkeistä heinäkuussa lääkekatto täyteen, eli saan loppuvuoden lääkkeet melkein ilmaiseksi.

Sitä olen ihmetellyt, että täällä meidän sairaanhoitopiirissä, olen joutunt syömään tamofenia ja arimidexia 7 vuotta vaikka mulla ei ole ollut minkäänlaista levinneisyyttä. Gynekologin mukaan se on kuulemma uusi suositus ja 30.8.2011 otan viimeisen arimidex tabletin.

Kesälomaterveisin
brita 60
brita60 | 21.8.2011 klo 11:32:16