Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sittenkin osteoporoosia?
Osteoporoosiin on lääkkeet olemassa. Minulla on Tamofeni menossa vasta toista vuotta. Työpaikan lääkäri sanoi, että kannattaa itse pyytää syöpikseltä luuntiheysmittaus, koska sytostaatit aiheuttavat osteoporoosia. Lääkäri ei heti menannut syöpiksellä suostua, mutta lopuksi kun keskustelumme jatkui niin hän sanoi, että laittaa lähetteen ja luuntiheysmittauksen perusteella selvisi, että minulla on osteopeniaa. Ei siis vielä osteoporoosia, mutta haurastumista on kuitenkin. Sain reseptillä kalkki D purutabuja. Nyt yritän lisätä liikuntaa ja syödä säännöllisesti kalkkitabut. 3-5 vuoden kuluttua pitäisi ottaa uudet mittaukset ja tarkistaa tilanne. Meinaan itse jälleen pyytää syöpikseltä tiukasti ennen hormonihoitojen päättymistä uuden mittauksen.Itse on asioista huolehdittava, muuten jää monestakin jutusta paitsi. Sen olen ainakin minä oppinut.
- Sittenkin osteoporoosia?kukkamaaria
- Re: Sittenkin osteoporoosia?taistelu-62
- Re: Sittenkin osteoporoosia?kesätuulahdus
- Re: Sittenkin osteoporoosia?brita60
- Re: Sittenkin osteoporoosia?kukkamaaria
- Re: Sittenkin osteoporoosia?brita60