Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytostaattigallup

Hei vaan! Minä sain sytostaatteja taxo/karbo yhteensä 9 kertaa 3 vk välein; viimeinen 11/2008. Syövän alkuperä edelleen tuntematon.Rintasyöpäalkuisena pidetään vaikka rinnoista ei ole mitään löytynyt eika operoitukaa. Vatsasta leikattiin navan alueen kasvain ja kohtu ja munasarjat sekä etäispesäkkeita suoliston ulkopuolelta. Raskas leikkaus!

Pelkäsin sytoja mutta kumminkin ne oli kestettävissä. Pahoinvointilääke auttoi. Hieman etovaa oloa muutaman päivänä ja totaalinen väsymys. Ulkoilu ja kävely auttoivat kun jaksoi lähteä.

Ummetuvaiva oli pahinta ja kannattaakin huolehtia että vatsa toimii päivittäin. Luumut ym apu tarpeen.

Parin hoidon jälkeen hiukset alkoivat lähteä. Jäämyssy oli vain kerran päässä. Huivi ja myöhemmin peruukki oli hyvä käyttää mutta kyllä siihen lopulta kyllästyi. Vuoden lopulla hiukset alkoivat kasvaa aivan vaaleana. Paljon olen saanutkin kehuja uudesta "lookista" ja sehän tuntuu hyvältä.

Särkyjä oli jaloissa ja koko kropassa ja tarvittaessa kipulääkettä tarvitsin. Se oli aika kokonaisvaltaista.

Kyllä näin jalkikäteen tuntuu että hoidon kestää ja varsinkin kun siitä oli apua. Tautinihan ei parane koskaan lopullisesti mutta nyt voin melko hyvin. Nautin jokaisetsa päivästä ja olen kiitollisen. En puhunutkaan sytoista myrkkyinä...

Voimia sinulle!
lempo | 5.6.2009 klo 16:52:04