Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: sytojen jälkeiset oireet

Hei!
Minäkin luin koko kesän tätä palstaa ja sain muiden kirjoituksista voimia ja tukea.En kuitenkaan saanut aikaiseksi omia kirjoituksia ennen kuin nyt kun viimeisestä sytosta on jo 5 kuukautta.

Tukka jo melko paksuna päässä ja eikä se kokonaan lähtenytkään kun käytin jäähattua hoitojen ajan.Pystyin olemaan koko kuuman kesän ilman peruukkia ohuilla ja harventuneilla hiuksillani. Sytojen jälkeen olin kaksi kukautta sairaslomalla ja sinä aikana liikuin paljon ja kohensin kuntoani työelämään.

Lokakuun lopussa menin töihin ja jouluun asti olin aivan "poikki". päivät olivat pelkkää selviämistä ja laskin vain koska olisi viikonloppu (työni on erittäin kiivastahtista). Joululoman jälkeen olen jaksanut paremmin mutta olen myös ihmetellyt koska olkapäitäni on alkanut kolottaa, kädet puutuvat öisin, lonkassa on ehkä iskias sillä tunen jaloissani pistelyä, puutumista, säteilyä ja istumisen jälkeen jalat ovat aivan tönköt, kuten joku muukin totesi. Käyn pari kertaa viikossa aerobicissa joten voi silläkin olla syynsä.

Tottahan se on että myrkyt tuhoavat terveitä soluja esim. hermosoluja, joten kaipa tämä ihan sitä normaalia hoitojen jälkeistä vaihetta on. Käyn ajoittain psykiatrilla, jossa puran työpaineita ja tähän syöpäänkin liittyviä paineita, koska sairastin tämän jo toisen kerran.Mielialani vaihtelevat, koska ne ennenaikaiset vaihdevuodet kuuminen aaltoineen ja unettomuuksineen sain minäkin kaupan päälle.
ja estrogeenejahan ei minulle annettu. joten sanoin miehellekin että meillä mennään nyt tämäkin asia rankimman kautta.
Nämä sivut täällä ovat paras tuki mitä olla voi - tietysti perheen lisäksi.Hyvää ja parempaa tätä vuotta meille kaikille :-)T.Opelix
Opelix | 30.1.2011 klo 18:29:05