Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Milloin kerroitte syövästä töissä/lapsille/jne.? kyselee vasta rintasyöpä-diagnoosin saanut

Hei,
ei kai tuohon yhtä oikeaa tapaa ole. Jokainen toiminee oman luonteensa ja tapansa mukaisesti. Itse olen avoin ja olen tästä aika avoimesti puhunut.

Lapsille kerroin alustavasti, että olen käynyt patin kanssa tutkimuksissa, mutta ei tietoa kasvaimen laadusta. Rauhoittelin jo etukäteen, että jos olisikin pahanlaatuista, hoidot ovat Suomessa huippuluokkaa. Kun lääkäri soitti minulle tuloksista, sattui poika kuulemaan puhelun. En olisi halunnut hänen kuulevan asiaa samaan aikaan kuin itsekin kuulin. Siinä sitten yhdessä itkettiin ja halattiin. Kovasti rohkaisin myös minä poikaani (16v) etten meinaa periksi taudille antaa. Tyttö opiskelee toisessa kaupungissa ja hänelle en voinut kesken viikkoa ilmoittaa vaan jouduimme odottamaan viikonloppua... Tyttäreni kiitteli kyllä siitä, että olin puhunut etukäteen tutkimuksista, ettei tieto tullut ihan 'puun takaa'.

Kaikkein pahimmalta kertominen kuitenkin tuntui juuri omille lapsille. Miehellekin vetkuttelin ilmoittamista pari tuntia lääkärin soiton jälkeen...

Voimahalit <3
Katjuliini | 13.8.2012 klo 21:30:13