Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Milloin kerroitte syövästä töissä/lapsille/jne.? kyselee vasta rintasyöpä-diagnoosin saanut
Hei,Mun tapus eteni nopeasti: tunsin patin lauantai-illalla suihkussa ja maanantai-aamulla hakeuduin lääkäriin. Puolelta päivin maanantaina olin jo mammografiassa ja ultrassa ja niiden perusteella oli selvää että syöpää se patti on. Kuvantamistulos oli niin klassinen, biopsiat otettiin toki siltä istumalta. Soitin tiedon heti miehelleni ja veljelleni ja yhdessä siinä itkettiin, minä lääkärikeskuksen parkkipaikalla auton ratin takana.Jotenkin selvisin sitten siitä kotiin. Alakouluikäiset lapset huomasivat kotiin tultuani, että olen itkenyt ja kovasti kyselivät syytä. Kerroin, että löytyi patti ja sitä pitää tutkia vielä (sain lähetteen magneettiin) ja leikata pois. Nuorimmainen otti tiedon rauhallisesti. Vanhempi katsoi mua pikään ja kysyi 'onko sulla syöpä?' . Menin ihan sanattomaksi. Vastasin sitten, että 'Sitä se taitaa olla'. Sitten sitä itkettiin ja lasta lohduttelin, että en aio kuolla ja häntä jättää. Jäin sairaslomalle siitä hetkestä ja kävin töissä kertomassa tilanteeni kahdelle esimiehelle. Mun luvalla he kertoivat pitkän sairaslomani syyn viikkomeetingissä 8 hengen tiimille, jossa teen töitä. Ajattelin olla sairauden suhteen avoin- kestän mieluummin sen että ihmiset tietävät diagnoosin kuin että selän takana puhutaan ties mitä arvailuja sairasloman syistä.
T.
- Re: Milloin kerroitte syövästä töissä/lapsille/jne.? kyselee vasta rintasyöpä-diagnoosin saanutkrookus
- Re: Milloin kerroitte syövästä töissä/lapsille/jne.? kyselee vasta rintasyöpä-diagnoosin saanutkuurankukkanen