Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Eikö saisi olla iloinen ja onnellinen? / vinkkejä kiitos

Vuosi sitten sairastuin rintasyöpään.
Nyt olin ensimmäistä kertaa ystävien/tuntemattomien kanssa juhlimassa. Tietysti kaikkia kiinnosti tietää tapahtumani. Kerroin rintasyövästäni hurtilla huumorilla varustetulla tavallani. En halua luoda kauhua ympärilläni ja yritän pysyä positiivisella asenteella. Yksi tuntematon nainen joukossa alkoi illan mittaan sättiä tapaani kertoa vakavasta asiasta huumorilla! Hän heitti erittäin loukkaavia lauseita.Minun pitäisi kuulemma olla masentunut ja itkuinen, hän ei voi käsittää, että hymyilen ja esitän "vahvaa". Lauseet mitä sain kuulla olivat erittäin loukkaavia. Lisäksi pari naista hyökkäsi minun ja mieheni "päälle" esittäen kovaa kritiikkiä siitä, miten voimme vielä tälläisen tapahtuman jälkeen esittää onnellista paria......"emmehän ole edes naimisissa"...olenko ihan varma, ettei mieheni lähde ja etsi "ehjää" naista. Miehenikin oli aika äimistynyt.
Tottakai sisällä sisimmässäni tunnen surua, mutta en halua sitä muille jakaa.
Tuon illan jälkeen tuli sellainen olo, etten uskalla enää lähteä juhlimaan, kertoa asiasta kenellekään. Miten te olette selvinneet näistä tilanteista? Joudutteko te parina todistamaan ihmisille, että olette onnellisia edelleen? Suututatteko te ihmisiä ympärillänne kertomuksillanne? Minusta kun nyt tuntuu, että aina kun asiasta puhun jollekin, saan kylmää vettä päälle.
No tiedän toki, ettei tosi ystävä tälläisiä lauo suustaan ja nuokin olivat minulle tuntemattomia naisia....
Antakaa vinkkejä, miten asiasta voi muille naisille kertoa vai pitääkö olla kokonaan kertomatta?
iloko pitää vaihtaa suruun.....

Mimmuska69 | 7.12.2008 klo 17:12:23