Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Eikö saisi olla iloinen ja onnellinen? / vinkkejä kiitos
Hei Mimuska69!Ole vain iloinen ja onnellinen ja pidä kiinni onnen hetkistä.
Minulla on 6 1/2 vuotta lobulaariseen rintasyöpään sairastumisestani. Olen näillä sivuilla kertonut kokemuksistani niin sairastumisesta, omista tuntemuksistani, tram-rinnan rakentamisesta. Alussa oli tuskan ja ahdistuksen ajat ja vuoden kaksi mieliala vaihteli kovastikin, myös pelko taudin uusimisesta pyöri useinkin mielessä.
Läheiset, perhe ovat olleet tärkeä henkinen tuki. Luin sairaudesta kaiken mahdollisen tiedon ja se myös on auttanut. Tiedon myötä on pystynyt suhteuttamaan rintasyövän muiden vakavien tautien suhteen ja meillä rintasyöpään sairastuneilla on Suomessa erittäin hyvä hoito ja suurin osa selviää tästä sairaudesta.
Sairastuminen säikäytti sen verran, että aloin miettimään elämää taaksepäin ja eteenpäin. Opiskelin uuden ammatin, josta olin pitkään haaveillut. Olen uuteen ammattiini , työhöni tosi tyytyväinen.
Olen avoin ja optimisti ja sairaudestani olen kertonut avoimesti niin ystäville kuin tutuillekin. Osa tutuista, naisista, ovat olleet säikähtyneitä, pelko sairastumisesta useilla käynyt mielessä. Onhan rintasyöpä naisten yleisin syöpä. Olemme keskusteleet siitä, että ihmisen on turha miettiä asioita etukäteen. Itse myös harvoin enää mietin taudin uusimista, joka tietysti mahdollista. Energiaani en enää ole turhaa tuhlannut sellaiseen, mistä en voi tietää.
Elämääni olen tyytyväinen. Teen kaikkea kuten ennenkin. Käyn myös uimassa uimahallissa, enkä koe siinä mitään ihmeellistä. Hyvin rehellisesti kerron tilanteestani ihmisten siitä kysyessä.
"Muka tuttuihin, muka ystäviin" olen ottanut etäisyyttä. En halua läheisyyteeni energiasyöppöjä, jotka moittivat toisia ihmisiä, juoruilevat. Tosi ystävä on ystävä niin hädän kuin ilon hetkinä.
Ollaan vain iloisia ja nautitaan elämästä täysin palkein ilman kateutta ja kaunaa!!!
Ulkona henkeä salpaavan kaunis jouluinen maisema!
Mukavaa joulunodotusta sinulle Mimuska69 ja muillekin kanssasisarille!
- Re: Eikö saisi olla iloinen ja onnellinen? / vinkkejä kiitosKristitty Lilja
- Re: Eikö saisi olla iloinen ja onnellinen? / vinkkejä kiitosiirisrukka