Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: haluan piiloutua nuolemaan haavojani

Voi anteeksi Sinun puistatuksesi, Minmaija!
Se ei ollut tarkoitukseni.

Kirjoittaminenkin on terapeuttista ja puhdistavaa.
Mielikuvat, tunteiden esineellistäminen, kasvojen antaminen kauhulle...
Ne ovat kaikki mielen keinoja käsitellä ja eheyttää kaaosta.
Hallita tätä hallitsematonta.
Itse olen liittänyt joukkiooni myös kunnioittamani perheterapeutin, sosiaalitoimen, lastenhoito- ja perhepiirini. (Saanpahan olla kerran tällä hoidettavien ja terapiaa saavien puolella, minäkin, ja antaumuksella sen teen.)
Meidän perheessä pelataan nyt kaikki kortit, koska kriisejä on ollut liikaa ja ne ovat olleet liian raskaita.

En pidä omalla kohdallani ajatusmallista, jolla syyllistetään syöpäsairasta entisestään sen tähden, että negatiiviset tunteet ja niiden julkituominen tulkitaan (virheellisesti) periksiantamiseksi ja luovuttamiseksi.
Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, ja tämä on psykofyysinen tauti.

Masennus on tila, johon löytyy apua, negatiiviset tunteet ja hiljaisuus, vaikeneminen, tutkiskelu ja "haavojen nuoleminen" voi olla jollekulle elämänvoiman ja suunnan löytymisen kannalta ratkaiseva tekijä toipumisessa.
Ne ovat kaksi eri asiaa.

Joillekin syöpään sairastuminen on ollut löytöretki itseen ja tarttuminen elämään.
Eihän se niin voi olla, eihän...? Ja kuitenkin on.
Senkin haluaisin oppia hyväksymään, silloinkin, kun itse rämmin siellä kuolemanpelkoni hetteiköissä.

En lähtisi vaatimaan meitä soutajia samoille vesille, kun toinen on umpijärveltä kotoisin, ja toinen ei vettä ole koskaan nähnytkään.
Joku huitelee Amazonasta ihan virtuoosina.
Eikä tasan ole synkkä joukko.

Positiivisuus on ihanaa.
Negatiivisuus on sen peili ???

Haluaisin, että saan olla kokonainen tunteineni.
Että kaikki saisivat olla!!!
Että saan kaikille toivottaa voimia!
Ja heikkoutta!!!
:)

seisoo yksin | 30.6.2008 klo 22:30:00