Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hoitoväsymys
Hei!Varmaan masennusta ja surua tulee vielä moneen kertaan ja vähän ehkä erilaisena eri aikoina. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei mitkään fiilikset jää päälle. Pitkänkin synkän kauden jälkeen tulee se päivä, kun helpottaa. Sen voimme lukea aiemmin sairastuneiden viesteistä. Tosin kaikki mahdollinen apu kannattaa etsiä ja käyttää hyväkseen, niin ammattiapu kuin ystävienkin tarjoama.
Toisaalta en osaa ajatella, että voisi tulla aika, jolloin sairauden pystyisi unohtamaan. Sopeutuminenkin kuulostaa ehkä liian positiiviselta, alistuminen sopii paremmin. Minä olen saanut apua ammatti-ihmisiltä ja tosi arvokasta on ollut keskustelu "selviytyjä-ystävien" kanssa. Kannattaa varmaan ihan systemaattisesti välttää ihmisiä, joiden seura ei tee hyvää, ja hakeutua niiden joukkoon, joilta saa positiivista otetta elämän ravistellessa.
Tommy Hellstenin kirja "sen saat, mistä luovut" oli minulle jotenkin lohdullinen. En ole kyllä kovin paljon jaksanut lukea mitään vaativampaa, keskittymiskyky on olematon. Minulla on nyt menossa sellainen seesteinen suremisen vaihe, murehdin mutta jotenkin kuitenkin rauhallisin mielin. Ehkä jännitys taas nousee, kun kesäkuun TT-kuvaukset lähenevät. Liikkuminen on kyllä hienosti nostanut kuntoa ja rauhoittanut mieltä.
Lämpimät ajatukset teille kaikille,
hoidelkaa itseänne ja mieltänne <3
Santeri
- HoitoväsymysTässä ja nyt
- Re: Hoitoväsymysmimi
- Re: Hoitoväsymys-miu-
- Re: HoitoväsymysTässä ja nyt
- Re: Hoitoväsymyssanteri
- Re: HoitoväsymysPäivä kerrallaan
- Re: Hoitoväsymystautinen