Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hoitoväsymys
Ensimmäisen CEFin jälkeen olin niin maassa ja väsynyt koko elämään että ajatuksetkin pyörivät malliin olen niin syvällä että täältä en heivllä nouse enää... että tämä on varmaan nyt sitä paljon puhuttua hoitoväsymystä. Olo oli kuin puoli tuntia virvelin päässä väsytetyllä hauella, henkisesti melkein luovutin. Oloni parani samalla kun fyysinen olo parani.Olen kyllä henkisesti valmistautunut siihen että kun hoidot loppuvat enkä ramppaakaan enää jatkuvasti sairaalassa, tulee varmaankin olo että kun minua ei enää hoideta niin sairauteni voi sada taas yliotteen. Miten te muut joilla hoidot on jo annettu olette sen jälkeisen ajan kokeneet?
Minulla oli tukihenkilö joka itsekin sairastuessaan piene lapsen äiti. Olin silloin vaiheessa että olin menossa leikkaukseen, kävimme ensimmäisen keskustelun. Toinen keskustelu käytiin leikkauksen jälkeen kun sain patologin tulokset. Olin tosi ahdistunut ja itkuinen ja samalla pettynyt tukihenkilööni. Hän ei vastannut mitenkään ahditukseeni, ei myötäelänyt, toitotti vain miten tästä nyt vaan mennään eteenpäin ja päläpälä. Oli niin asiallinen ja "konemainen", mitenköhän osaisin sen selittää. Päätin että hänelle en enää soita vaan haluan käsitellä niitä tunteita joita suuri ahdistukseni herätti ja jotenkin saada nimi niille, vaikea selittää. Koin hänen käsittelytapansa jotenkin maskuliiniseksi = "minä nyt tässä annan ohjeita sinulle ja jätetään se tunteiden käsittely vähemmälle..." Mukavaa kuulla että muut ovat avun saaneet tukihenkilöistään. Oma tukihenkilöni onkin siskoni, häneltä saan oikeanlaista tukea ilman että yhtään surkutellaan tilannetta. Samoin kuin täältä palstalta saan tukea. Kaikilla kuitenkin sairastuminen on niin tuore asia että tällä palstalla kirjoittamiseen ei tarvitse erikseen "virittäytyä", kaikki kirjoittaminen tulee suoraan sydämestä.
Onpa tänään ollut melko hiljainen päivä palstala. No huomenna varmaan taas vilkastuu kun viikonloppu on takana:)
Ja että Suomen joukkue antoi jälleen kerran Canadan joukkueen katkaista itseltään selkärangan:((( Enpä sano että arvasin sen etukäteen...... tai no sanonpa kuitenkin!:-/
- HoitoväsymysTässä ja nyt
- Re: Hoitoväsymysmimi
- Re: Hoitoväsymys-miu-
- Re: HoitoväsymysTässä ja nyt
- Re: Hoitoväsymyssanteri
- Re: HoitoväsymysPäivä kerrallaan
- Re: Hoitoväsymystautinen