Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hoitoväsymys
Tässä ja nyt & Mimi,oikein tuttuja tunteita ovat kaikki nuo. Itselläni loppuivat säteet maaliskuun puolivälissä. Selkeästi koen, että pää alkaa käsittelemään näitä juttuja vasta paljon myöhemmin kuin diagnoosinkuulemishetkellä. Hoitojen aikaan elämä on kapeutunutta ja sitä keskittyy menemään hoidosta toiseen ja toisaalta se on myös hyvin "turvallista", koska aktiivisesti sairauden taltuttamiseksi tehdään jotain. Nyt kun olen palannut työhön, sitä joutuu toimimaan ikäänkuin ennenkin, mutta sisältä on täysin muuttunut ihminen. Muutenkin huomasin, ettei se toipuminen todellakaan ollut tapahtunut kokonaan vielä, vaan sitä on pitkään toipilas. Aluksi mulla oli töissä tosi raskasta, koska tuntui ettei pää toiminut ollenkaan ja oli myös ihan fyysisesti ja varmaan henkisestikin väsynyt. Olin pari viikkoa töissä, jonka jälkeen pidin pitämättömät vuosilomat pois ja nyt olen taas ollut 1,5 viikkoa sen jälkeen töissä. Tämä kulunut viikko tuntui jo hieman helpommalta, taitaa rutiinit pikkuhiljaa palautua mieleen ja sitä myötä työssäolo helpottua.
Sellaisia tosi pahan olon päiviä kuitenkin tulee, välillä on helpompaakin. Tuossa muutamia päiviä sitten oli just sellanen aivan epätodellinen olo, että ei hyvänen aika, multa on koko talven hoidettu SYÖPÄÄ! Minulta! Se olin minä, joka sai huonoennusteisen rintasyövän, on leikattu, saanut sytot, sädetetty, oma luonnollinen hormonitoiminta ajettu alas. Tulevaisuus epävarmaa, joka kipu ja kolotus saa epäilemään sitä itteään. Mutta tätä tää nyt on, kukaan ei voi osaansa tällä rintamalla valita, näillä eväillä on elämää elettävä eteenpäin.
Kun oikein tarkkaan miettii, olen kuitenkin onnellinen tästä päivästä, mikä mulla on! Pohjimmaisena on luottamus Jumalaan, Hän tietää tilanteeni, tunteeni, pelkoni kaikki. Elämäni on Hänen käsissään.
Siunausta kaikille,
miu
- HoitoväsymysTässä ja nyt
- Re: Hoitoväsymysmimi
- Re: Hoitoväsymys-miu-
- Re: HoitoväsymysTässä ja nyt
- Re: Hoitoväsymyssanteri
- Re: HoitoväsymysPäivä kerrallaan
- Re: Hoitoväsymystautinen