Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Hoitoväsymys
Hei kaikki!Hyvää äitienpäivää!
Minulle tuli sitten se hoitoväsymys ja hoitojen jälkeinen masennus. Siitä varoitettiin minua. No onneks on mielialalääkitys kohdallaan, mutta olo on todella ahdistava ja itkuinen. Sain tukihenkilön syöpäyhdistyksestä ja sairaslomaa heinäkuun loppuun,kun on tuota herceptiniä vielä kolme jäljellä. Iho alkaa parantua. Ostin Bacibact-jauhetta. se auttaa parhaiten hiertymiin minulla. solisluun kohdalle laitoin myös sitä ja sitten ihan kosteuttavaa ryppyvoidetta. Nyt on parempi. Olen nukkunut hirveästi ja tarvittaessa ottanut opamoxia.
Tuo tukihenkilö on hyvä juttu. Hän on saman kokenut kuin minä ja tietää miltä minusta nyt tuntuu. Häntä voin rasittaa huolillani eikä tarvii rasittaa ystäviä.
Nyt vasta aivot käsittelevät tätä kaikkea,mitä minulle on tapahtunut. Tuntuu kuin olisi ollut unta koko talvi. Etten se ollut minä joka kävi hoitoja läpi,mutta kas kummaa,nyt tajuankin,että se olin minä. Mutta siltä tuntuu,ettei minussa ollut syöpää....en se voi olla minä.
Hoitojen aikana sitä vaan eli niitä hoitoja ja keskittyi selviytymään sivuoireista. Oli jotenkin euforinen olo ja sekava muutenkin. Kevätmielinen kuullostaa kyllä ihan minulta. Moi vaan kevätmielinen.
Semmoinen iloisuus on kadonnut minulta...naurava minä olen hakusessa.
Kyllähän tämä on kuin olisi vankilassa kun ei voi tehdä tun käden ja ihon takia mitä haluaa. Mutta uimaan haluan.
Hiukset huom! hiukset ovat tummat ja sentin mittaiset,mutta ei vielä kaikki hiukset ole kuin sängellä vasta. Huivi päässä kuljen. Ihmiset tuijottavat jos kuljen paljain päin. Peruukkiin olen kyllästynyt aikoja sitten enkä halua sitä enää pitää. Se muistuttaa minua siitä kun hiukset lähtivät.
Toivon teille kaikille pelkkää hyvää ja jaksamista sytoissa ja säteissä. Tekin saavutatte tämän olotilan,jossa minä olen. Mutta aikaa tähänkin tarvitaan. Selviämme. Hyvää tätä päivää kaikille ja jaksamista! :)
- HoitoväsymysTässä ja nyt
- Re: Hoitoväsymysmimi
- Re: Hoitoväsymys-miu-
- Re: HoitoväsymysTässä ja nyt
- Re: Hoitoväsymyssanteri
- Re: HoitoväsymysPäivä kerrallaan
- Re: Hoitoväsymystautinen