Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Osapoisto vai koko rinnan posto?

Minä sain myös mietittäväkseni joko osa- tai kokopoiston. Päädyin lopulta kokopoistoon vaikka kainalosta ei mitään löytynytkään. Minulle sanottiin, että jos otetaan osapoisto, voidaan joutua ottamaan loputkin jos sinne on jäänyt jotain. Ja toisaalta koska harkitsin korjausleikkausta, uuden rinnan teko on helpompaa kun on otettu kokonaan pois ja sitten laitetaan vaikka tuosta mahankohdalta kokonaan uusi rinta. Sain kaikki hoidot eli syto-, säde- ja hormoonihoito. Ensi tiistaina on neljäs sytohoito ja vielä sen jälkeen kaksi jäljellä. Ensi alun jälkeen aika on mennyt yllättävän nopeaa. Pari hoitoa oli sellaista uuteen tottumista, nyt tämä menee jo ihan itsestään.

Minut leikattiin 2.3.07 ja sytot aloitettiin huhtikuun lopussa.

Jos lääkärit suosittelevat kokopoistoa, ota kokonaan pois. Nyt kun asiaan on tottunut, ei se tunne enää pahalta. Minä en varmaan tekisi sellaisella pikkuisella epämääräisellä möykyllä tuossa mitään, sellaisella joka ei edes rinnalta näytä. Saan siihen uuden vielä joskus.

Muista vain jumpata heti leikkauksen jälkeen ohjeiden mukaan. Moni jättää jumpan tekemättä ja vielä kuukausien jälkeen miettivät, että pitäisi jumpata mutta kun se aina jää tekemättä. Jumppaa ja heti kun vain pystyt. Ihan viikon sisällä leikkauksesta. Minä sain vasemman käden liikeradan neljässä viikossa normaaliksi.

Toisaalta eikös se koko rinnan poisto ole turvallisempaa kuin osapoisto. Sinne osaan saattaa jäädä jotain. Turvamarginaali on ainakin riittävä.
edith | 7.7.2007 klo 10:36:09