Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Osapoisto vai koko rinnan posto?

Huomenta!
Selailin aihelistaa, ja löysin tämän vanhan kysymykseni osapoistosta. Jos nyt päivittäisin tilanteeni.
Minulle tehtiin tuo osa-poisto, ja tervekudos marginaali oli riittävä. Luojan kiitos. Mammografian kuvista kasvaimen kooksi arvioitiin n 2 cmm, mutta patologin lausunnon mukaan se oli kuitenkin vain 1,5 cm. Kasvain sijaitsi heti nännin ja nännipihan takana, joten sitä ei tarvinnut kauheasti "kaivella".
Nyt kun rinta on leikkauksesta tervehtynyt, niin olen tosi iloinen tästä osapoistosta. E-kuppikokoiset liivini käyvät edelleen, en tarvitse edes osaproteesia, eli jos ei syövästäni tiedä, sitä ei ulospäin edes näy. Ja alastihan minun ei tarvitse julkisille paikoille edes mennä. Korjaavaa leikkausta en todennäköisesti tarvitse olleenkaan, ja minusta se on erinomainen asia, koska nekään eivät ole helppoja juttuja. Kaiken lisäksi, jos minulle olisi tehty koko poisto, uuden rakentaminen olisi ollut aikamoinen työ ja silti olisi tuota tervettäkin tisua pitänyt sieventää.
Osapoistosta paraneminen tapahtuu huomattavasti nopeamin kuin koko poistosta.
Jos jotakuta mietityttää tämä sama asia, suosittelen tarkkaa harkintaa. Itse olen erittäin tyytyväinen osapoistoon.
Terkuin Peevikki
peevikki | 22.8.2007 klo 08:26:12