Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Osapoisto vai koko rinnan posto?
Hei!Tuo haavantulehtuminen oli tosi tylsä juttu. Minulla ei onneksi tulehtunut "kunnolla", mutta jouduin käymään ensiavussa, kun haistelin rintaani ja minusta se hiukan tuoksasti. Huuhtelivat sen vetyperoksidilla ja keittosuolaliuoksella. Lääkäri otti myös myös bakteeriviljelyn, joka sitten osoitti ettei varsinaista tulehdusta vielä ollut. Mätäkuu ja lämmin ilma teki tehtävänsä.
Jouduttiinko sinua punkteeraamaan kainalosta ja rinnasta. Kävin neljä kertaa punkteeraamassa kainalon alueelta, mutta rinnasta eivät saanet hyytymää tulemaan. Kirurgi "kasasi" minun rinnan kärjen kuin tupakkapussin pään. Kun itsesulavat tikit olivat lähteneet, tuli rinnan kärkeen reikä. Ensin se vaan pikkuisen siitä vuoti tihutti verta, mutta lopuksi puristin itse verihyytymät sitä kautta pois. Oli kyllä melkoisen huikea tunne puristella ne ulos. Sain kahdella kerralla yhteensä tuleemaan varmaan puolitoista desiä sitä hyytymää ulos. Koin olevani vampyyriäiti, kun entisen nännin paikalta puristelin tuota hyytymää. Onkologille kun kerroin asiata, hän totesi, että se oli ollut erittäin hyvä asia. Sanoi myös siitä mahdollisesta tulehduksesta, että olisi ollut hankala juttu, jos olisi täytynyt avata tuo leikkauskohta.Se olisi myös siirtänyt hoitojn aloitusta. Nyt minulla on takana ensimmäinen taxotere-tiputus ( 2 vkoa sitten) ja olen jo pääsyt hoitoputkeen.
Ja kiitos tuosta liivivinkistä. Asun 60 km päästä Lahdesta, joten taidanpa viettää lähiaikoina yhden soppailupäivän Lahdessa.
terkuin Peevikki
- Osapoisto vai koko rinnan posto?peevikki
- Re: Osapoisto vai koko rinnan posto?Lotteliini
- Re: Osapoisto vai koko rinnan posto?kevätmieli
- Re: Osapoisto vai koko rinnan posto?Lotteliini
- Re: Osapoisto vai koko rinnan posto?hannakaija
- Re: Osapoisto vai koko rinnan posto?peevikki
- Re: Osapoisto vai koko rinnan posto?kukkamaaria