Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Onko kukaan päätynyt poistamaan myös terveen rintansa?
Hei,olen tässä viime aikoina mietiskellyt sitä, että poistattaisin myös terveen rintani. Ihan varmuuden vuoksi, ettei tarvitsisi pelätä syövän leviämistä siihen ja myös siksi, että olen todella suuririntainen ja on hankala olla näin toispuoleinen. Korjausleikkausta joudun kuitenkin odottamaan pari vuotta ja haluaisin viimeistään silloin terveen rinnan mahdollisimman pieneksi.
Onko kukaan päätynyt poistattamaan myös toisen rintansa? Miten lääkärit ovat tällaiseen pyyntöön suhtautuneet?
Kuulun itse Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiriin, en ole vielä kysynyt lääkärin mielipidettä asiasta...
Lisäksi terveeksi todetussa rinnassa on alkanut olemaan kaikenlaista nipistelyä, kipua ja muita tuntemuksia, samanlaisia kuin sairaassa rinnassa oli ennen leikkausta! Liekö tuntemukset sitten mielikuvituksen tuotetta vai vakavasti otettavia?! Onkologille mulla on seuraava aika vasta vuoden vaihteen jälkeen, koska viimeinen syto on kahden viikon päästä ja säteet alkavat syyskuussa. Kehtaisinko edes vaivata onkologia tällaisella asialla...
terveisin Julma-Kumma
- Onko kukaan päätynyt poistamaan myös terveen rintansa?Julma-Kumma