Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Heips Kevätmielinen!
Kiitos tautinen!Arvaas vaan, vanhana googlettajana olen jo suomentanut koko PADin. Nuo hormonihommat ovat kyllä minulle vieläkin auki. Olen toki lukenut että reseptorien esiintyminen on hyvä asia tämän ikäisellä ihmisellä ja että erityisesti progesteronin läsnä olo estrogeenin lisäksi viittaisi suotuisaan ennusteeseen. Tuo estrogeenireseptorien määrähän ei mikään korkea omassa tapauksessani ole, sen sijaa pRgtä löytyi melkein joka solusta.. Mitä se tarkoittaa ja miten se vaikuttaa sen hormoonikierukan käyttään, sehän erittää nimenomaankeltarauhashormoni progestiiniä, joka lienee kuitenkin eri asia kuin progesteroni??? Apua.. Pitää varmaan soittaa vielä jollekulle onkologille. Eilinen on mies, tuntui jotenkin hölmölmä keskustella hänen kanssaan kuukautiskierrostani. Hän sanoi että on aivan oletettavaa että vaikkakin kierto on nyt sekaisin, niin se vielä palaa tamofenista huolimatta. Voi hyvä luoja kun tietäis mitä tekis..
Marginaalit oli mulla onneksi puolestatoista sentistä useampaan senttiin, paitsi alaspäin lihaskalvon suuntaan, johon patti lähes nojasi. Oli pieni marginaali kuitenkin. Onkologit ovat tosin selittäneet, että sillä ei ole merkitystä, koska fascia toimii luonnollisena suojakilpenä, eikä syöpä leviä siihen suuntaan. Ja nyt se fasciakin on poistettu. Myöskään mitään lobulaarista rauhasliuska invaasiota ei ollut, joten patti oli hyvinkin paikallinen. Toivottavasti se nyt ei sitten ole levitellyt mitään rippeitä mihinkään ja jää kytemään elimistöön.. Samat pelot on kuin kaikilla - jos se uusii...
Ymmärrän kyllä hyvin sinua tautinen, että olosi on epävarma, kun hoidot päättyivät sytoihin. Toisaalta sinullehan tehtiin radikaali leikkaus, joten et säteitä tarvitse ja säästyt näin niiden mahdollisilta myöhäis haitoilta, kuten pehmutkudossarkoomalta... Ajattele asiaa positiivisesti. Myöskään et saa ennenaikaisia vaihdevuosia tamofenin takia, vaan paikkasi toimivat ja pysyvät kunnossa ja "liukkaina".. Uuden rinnan saat halutessasi, joten eikös sinulla ole asiat ihan hyvin?
Minä olen toistaiseksi selvinnyt eilisestä cefistä aika vähällä kuvotuksella, tosin lääkearsenaalikin on astetta kovempi ja nyt olen syönyt kunnolla. Hain aamhupäivän lakkareissun jälkeen perhepitsan.. Ai että maistui hyvältä, mies tosin söi melkein kaikki.
Miehen kanssa onkin tullut otettua vähän yhteen tässä, empatia tuntuu hävinneen kasvaineiden laskunippujen myötä. en läpiTai on hän ne maksanut, mutta näkee vaivaa minun kulkemisistani (bensaa kuluu) kun en ole pystynyt maksamaan puolia yhteisistä laskuista.. Ärsyttävää. Tilanne on kuitenkin väliaikainen. Lainat olen sentään hoitanut kuten ennen ja omat laskuni. Muutenkin tuntuu tulevan sanomista vähän joka asiasta. No eilen sovimme onneksi riidan ja koitamme taas elää yhteisymmärryksessä. Ehkä se tästä kun minäkin alan virota ja pääsen takaisin työelämään.
Poika on mummulassa, ihana anoppi ymmärtää että tarvin aikaa ja lepoa toipuakseni tästä viimeisestä kurimuksesta. Ja hyvinhän nuo viihtyvät keskenään. Säästyypähän poikakin ehkä hiukan, kun ei tarvi olla väsyneen ja pahoinvoivan äidin kiukkupuuskien kohteena..
Koitetaan nyt edelleen vaan pitää loppua korkealla ja uskoa siihen paranemiseen! Katahan tautinen pöytää siellä rannalla jo, mansikkakakkuaikaa ja kirpeät siiderit korkkaamme kanssa. Uusia tulijoita on venelastillinen, minä kierrän vielä sen lineaarikiihdytinsaaten kautta, mutta tuo Tässä ja Nyt on ainakin jo siiderinsä tämän päivän jälkeen ansainnut!
Tsemppiä kaikille siskoille ja kiitos neuvoistanne ja tuestanne sytoputken aikana. Nyt alan vaivaamaan teitä säteisiin liittyvällä problematiikalla :))))
kesämieli :)
- Heips Kevätmielinen!Tässä ja nyt
- Re: Heips Kevätmielinen!kevätmieli
- Re: Heips Kevätmielinen!Tässä ja nyt
- Re: Heips Kevätmielinen!anne_r_
- Re: Heips Kevätmielinen!MeriTuuli