Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: CA-125
Hei Pike44!Minulta leikattiin munasarjasyöpä 5/2006. Kasvain saatiin kokonaan pois eikä etäpesäkkeitä ollut. Olen nyt päässyt puolivuosiseurantaan. Markkeri oli alussa 1286, leikkauksen jälkeen aleni nopeasti ja on nyt ollut 11 ja 13 vaihtelevasti uuden merkitsemistavan mukaan. Entisellä se olisi ehkä 6 tai 8.
Kysyit lisäravinteista. Sytostaattihoitojen aikana lopetin monivitamiinit sekä kalaöljy- ja helokkiöljykapselit, jossakin nimittäin sanottiin että niitä ei saisi käyttää hoitojen aikana. Siitäkin on niin monenlaista tietoa. Helokin vaihdoin tyrnimehuun ja olen siitä asti käyttänyt sitä päivittäin ruokalusikallisen tuoremehun seassa. Sillä saan pysymään ihon ja limakalvot kunnossa. Kudon paljon, joten sormenpäät pysyvät näin sileinä eivätkä tartu lankoihin. Nyt kun tilanne on ns. normaali, käytän monivitamiinitabletteja ja kalaöljykapseleita. Ruokavalio on entisellään, olen koettanut syödä lautasmallin mukaan jo lähes 10 vuotta. Säveltäen mielialan mukaan, ei aina jaksa miettiä ja tuntea syyllisyyttä syömisistään.
Sytojen aikaan liikuin huomattavasti enemmän kuin nyt, voi sanoa että joka päivä paitsi hoitopäivänä ja sen jälkeisenä päivänä. Nyt käyn kolme kertaa viikossa lenkillä tai näin talvella teen lumitöitä. Välillä kyllä masentaa ja väsyttää, mutta onneksi ne jaksot eivät kestä paria päivää kauempaa. Kaamosaika väsyttää enemmän.
Kaikesta huolimatta ja sen vuoksi koetetaan jaksaa eteenpäin, kun meille on mahdollisuus vielä ennettu! Hyvää joulunaikaa!
Terv. Martuuli
- CA-125 pike44
- Re: CA-125 amh
- Re: CA-125 leila
- Re: CA-125 pike44
- Re: CA-125 Martuuli
- Re: CA-125 Amontillado
- Re: CA-125 pike44
- Re: CA-125 Amontillado
- Re: CA-125 meikku
- Re: CA-125 Kristitty Lilja
- Re: CA-125 päivi76