Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Jälleen päivystykseen + kysymys puutumisesta
Heippa,taas on Meikun päivystykset koluttu läpi, vietin siellä eilen klo 18-01.30 välisen ajan. Vikasta sytosta on jo 3 viikkoa aikaa mutta perjantaina olin huonovointinen ja vetämättömissä. Lämpöä ei ollut. Primperanin nappasin pahoinvointiin.
Lauantaina olin ap ulkona, hiukan väsynyt. Iltapäivällä tuli huono olo pahemmaksi ja tajunta ei meinannut pysyä edes sohvalla maatessa. Sitten alkoi vasemman käden puutuminen, myöhemmin myös oikean. Sydän on vedellyt lisälyöntejä ja muljahteluja viikon aikana joten soitin terveysneuvontaan kysyäkseni voiko se olla sydänperäistä oireilua. Yhdistivät mut saman tien Meikun päivystykseen ja siellä hoitaja (koska sisätautilääkäri ei halunnut ottaa kantaa) yhdisti minut päivystävälle syöpälääkärille. Käsky tuli lähteä päivystykseen saman tien.
Tutkimuksia tehtiin paljon, lämpöä nyt korvasta 37,3 mutta kurjaa oli se ettei pään tietokonetomografiaa varten saatu asetettua tippaa eli kuvaus natiivina ilman varjoainetta (joka olisi kuulemma antanut huomattavasti enemmän informaatiota). Kutsuttiin kyllä anestesialääkäri paikalle, tämä pudisteli päätään, yritti kerran ja kun ei hänkään onnistunut ehdotin että pitäiin kättä lämpimän veden alla jos kämmenselkään tulisi suonet paremmin esille. Myöntyi tähän ja lähti käymään jossain sillä välin eikä sen koommin miestä näkynyt... Jäi siis varjoaineet laittamatta:( Lääkäri vain sanoi lopuksi että jos oireilu jatkuu niin pään magneettikuva otetaan seuraavaksi. Toivotaan että olo tästä paranisi ja jäisi nämä sairaalassa ramppaamiset tältä osin väliin. Ensi viikollahan alkaa 30 kerran sädetys joten reitti kotoa sairaalaan tulee tuttuakin tutummaksi...
Kysymys tuosta puutumisesta - onko teillä sytojen jälkeen (vaikka hieman myöhemminkin) puutuneet jalkaterät? Ovat myös samalla tavalla kipeät kuin olisivat kovasti paleltuneet mutta tosiasiassa jalat on olleet lämpimät, etenkin viime viikon helteillä. Nyt kun tuli vielä käsiinkin tuota puutumista niin pohdin että onko se sytkyt siellä taustalla kun vielä kummittelee... Syöpälääkäri sanoi ettei pitäisi enää aiheuttaa mutta kun nuo yksilölliset vaihtelut näyttää olevan niin suuria. Niin että löytyykö kohtalotovereita, voinko panna syton piikkiin koko vaivan?
En ole muiden viestejä lueskellut kun on mennyt levätessä päivä. Osa on menossa sytoon, osa toipumassa, joku ramppaa säteissä, meitä on moneen junaan..tai veneeseen, kaikille kyydissä roikkujille kovasti jaksamista!
ps. mietin noita pumppuvaivoja joita minulla ollut; voisin kyllä ihan hyvin varmaan liittyä siihen ahdistuksen ja pelkojen määrään jota olen 1½ viikon aikana kokenut liittyen tarinaani onko syöpää rinnassa vielä leikkauksenkin jälkeen kun sitä uusintaleikkausta ei koskaan tehty....
Nyt on pakko mennä kohta tutimaan, tuli eilen niin valvottua päivystyksessä. Yritin yöllä ennen nukahtamista mitata lämpöä kainalosta mutta olin sammunut sänkyyn kuin saunalyhty ja aamulla löytyi lattialta rikki mennyt kuumemittari, olin nukahtanut autuaasti mittari kainalossa huonoin seurauksin:(
Hyviä öitä kaikille!
- Jälleen päivystykseen + kysymys puutumisestaPäivä kerrallaan
- Re: Jälleen päivystykseen + kysymys puutumisestaPäivä kerrallaan
- Re: Jälleen päivystykseen + kysymys puutumisestapiupalipaupali
- Re: Jälleen päivystykseen + kysymys puutumisestaauringonsäde