Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Usko tai älä...
Minulla todettiin peräsuolisyöpä reilu vuosi sitten, kun lapseni oli 11-kk:n ikäinen. Imetys loppui leikkaukseen, hormonitoiminta sädehoitoon. Lapsellani ei siis koskaan tule olemaan sisaruksia. Olen 36-vuotias.Tilastot kertoivat karua kieltään: peräsuolisyöpä-diagnoosin saaneista 60% oli elossa viiden vuoden päästä leikkauksesta.
Sain kaikki mahdolliset hoidot, mutta ns. perusturva on mennyttä. Oli kohdattava ajatus kuolemasta kasvoista kasvoihin. Kirjoitettava testamentti.
Itkin itseni uneen monta kuukautta, anoin itselleni elinvuosia, että saisin olla lapseni kanssa. Mikään muu ei tunnu tärkeämmältä.
Käyn edelleen psykoterapiassa, se on ollut minulle olennaisen tärkeää toipumisessani. Pelko jäytää takaraivossa, mutta yritän (ja yritän kovasti) keskittyä nykyhetkeen. Ajatukset karkaavat aika ajoin vuosien päähän, "millainen lapseni on murrosikäisenä?", kunnes muistan, että niin, toivottavasti saan olla näkemässä...
Tästä nyt ei ollut mitään apua varmaan, kunhan sain tilittää omia tuskiani.
- Usko tai älä...rapunen
- Re: Usko tai älä...helmikuu
- Re: Usko tai älä...santeri
- Re: Usko tai älä...Karhutar
- Re: Usko tai älä...anne_r_
- Re: Usko tai älä...Suru
- Re: Usko tai älä...kutri
- Re: Usko tai älä...härkä
- Re: Usko tai älä...Olive42
- Re: Usko tai älä...brca2
- Re: Usko tai älä...paniikki
- Re: Usko tai älä...julia