Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: kateus Yrittäjän näkökulmasta
Hei Kaptah ja muut,Olen yrittäjä. Minulla on muutama sinun kaltaisia sinnikkäitä ja tunnollisia työntekijöitä.Ymmärrän oikein hyvin, että tilanteesi herättää kateutta. Kun itse jouduin työyhteisössä rintasyövästäni kertomaan, kaksi työntekijääni heittäytyi täysin sairaaksi. Joka kerta kun olin sytoissa ja viikon oksentelin, nämä kaksi hakivat sairaslomaa, milloin oli luomenpoisto, milloin pieni nuha, toisen lapsella flunssa tais kestää yhteensä yli kuukauden, poissaoloja oli joka toinen viikko. Eivät voineet sietää sitä, että sain itse olla kotona, kun ulkoisesti näytin voivan niin hyvin (kuulin tämän myöhemmin muualta).Kun sain voimani takaisin, eivät ole minulla töissä enää. Peli on raakaa. Minä myös herätin kateutta, koska nousin aina jaloilleni, hymyilin ja olin mukana taustalla yritykseni toiminnassa iloisesti ja ahkerasti, kuitenkin sairaslomalla, koska työmme on fyysisesti raskasta. Ronskilla otteella päivä kerrallaan.
Yritykseni voi hyvin ja tämä sairauteni on hitsannut entistä paremmin meidät "hyvät" tyypit yhteen.
Sinun kaltaisia tunnollisia tarvitaan, mutta muista levätä aina kun lepoa tarvitset! Mutta ei ole väärin olla hoitojaksoa kokonaan poissa töistä, sairaslomalla. Jokainen tekee, miten parhaaksi näkee. Työantajasi varmasti ymmärtää, vaikka et aina jaksa ja haluat levätä. kateellisuus elää ympärillämme joka päivä voimakkaammin, älä lähde siihen mukaan, mutta puolusta itseäsi.
Myös yrittäjänä joudun tätä seuraamaan. Yksi työntekijäni oli 2 kk poissa käsivamman takia-nämä kaksi, joista mainitsin, olivat kauhuissaan, miten voin ottaa työntekijän takaisin. Ilman muuta otin, loistava ja tunnollinen työntekijä.
Usein tuo kateellisuus on itse aiheutettua, pinnan alla kuohuu, kenties luvattomia omia poissaoloja, keksittyjä valheita, pelkoa jne.. Sitten ollaan kateellisia, kun toinen on OIKEASTI sairaslomalla ja hoitaa asiat "maalaisjärkeä" käyttäen mallikkaasti.
Roskilla huumorilla pärjäät parhaiten. Pidä lippu korkealla, olet valinnut ihan loistavan tien!
Tsemppiä!
Mimmuska -juuri leikkauksesta tullut ( välitön rekonstruktio), sytot takana ja tsekit edessä
- kateuskaptah
- Re: kateusPikis
- Re: kateusael
- Re: kateusKarhutar
- Re: kateushassu
- Re: kateusPikis
- Re: kateustoukokuu6
- Re: kateusmeikku
- Re: kateusPauline
- Re: kateuskaptah
- Re: kateusSirkku
- Re: kateushassu