Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kateus

Hei,
tuttu tilanne omalta työpaikaltani. Työtoverini sairasti leukemiaa ja oli töissä koko hoitojen ajan. Hän joutui tietenkin olemaan melko paljon poissa. Osa työkavereista ei sitä tajunnut.

Sitten sairastuin itse rintasyöpään ja se leikattiin 10.1.2007. Päätin olla koko sairaslomani ajan pois töistä (palasin syyskuun 15 töihin), koska muistin millaista työkavelillani oli. Otin ajan minulle tarjoutuvana mahdollisuutena levätä ne hetket jolloin olo oli parempi. Jos voit niin käy mahdollisimman harvoin työpaikalla. Ota levon kannalta. Sinulla on jo aivan tarpeeksi paineita sairaudesta.

Suhtautuminen saattaa johtua myös pelosta. Voi olla että työtoverisi eivät tiedä kuinka suhtautua sinuun. Ronski huumorikin kuuluu kuvioihin:) se on yksi selvitymiskeino.

Kun menin töihin niin hiukseni olivat jo kasvaneet niin paljon, että tarvitsin käyttää peruukkia vain parisen kuukautta.Eli olin "normaali" melko pian töihin palaamiseni jälkeen. Eräs työtoverini sanoi, ettei hän pelkää enää niin paljon kun on nähnyt minun selvinneen syövästä. Työtoverini olivat helpottuneita, kun olin vain muuttunut entistä mukavammaksi sairauden myötä. Kaipa se sairaus kasvatti minua henkisesti arvostamaan asioita enemmän.
JAMIMA | 31.5.2008 klo 12:51:54