Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Terveiset Thaimaan lämmöstä - teki jäsenille hyvää!
Tervehdys kanssasisaret pitkästä aikaa!Sairauslomani loppui tammikuun lopussa ja helmikuussa aloitin vuorotteluvapaani. Heti loman alussa teimme mieheni kanssa irtioton ja läksimme Thaimaahan. Peruukki ei lähtenyt matkalle mukaan, eihän sitä olisi voinnut siellä kuumuudessa edes käyttää. Tukka kasvaa nyt niin paksusti, joten peruukkia ei enää edes tarvita. Ruskea jäykkä tukkani muuttui mustaksi ja tällä hetkellä vielä kiharaksi!!!
Sädetyksen jälkeen iho oli hyvässä kunnossa, ei punoitusta eikä muutakaan oireilua. Auringossa olin varoen, ihon palamista välttäen, kertoimia käytin peräti 50. Sädetysalue jäi sopivasti uimapuvun alle piiloon.
Letrozolea olen nyt syönnyt kaksi kuukautta. Hikipuuskia ei ole ollut vielä, mutta nivelsäryt lisääntyvät koko ajan. Särkyä on kaikissa nivelissä ja pitkissä luissa on ajoittain kovaakin säteilevää jomotusta.
Tuolla lämmössä en tuntenut mitään kipua. Hotellissa oli paljon portaita ja liikkuminen niissä sujui kivuitta. Oli aivan ihanaa hoitaa kipeää kroppaa lämpimässä altaassa.
Nyt olen ollut kotosalla kaksi viikkoa ja etsin sopivaa kipulääkeyhdistelmää. Gramman Paratabs ei auta, mutta tehostettuna Buranalla toimii paremmin. Yöllä herään usein, kun polvet eivät meinaa suoristua.
Onko teistä Letrozolen käyttäjistä kukaan valvonut öitä? Tämän parin kuukauden aikana olen valvonut muutamia öitä, en ole nukkunut silmällistäkään. En ole noussut ylös, vaan olen yrittänyt rentoutua mahdollisimman hyvin ja pysyä rauhallisena. Olen ajatellut, että ei syytä paniikkiin, koska ei tarvitse lähteä aamulla minnekään. Aamulla ylös noustessa en ole ollut vieläkään väsynyt, olen ottanut pienet päiväunet ja sitten illalla nukkumaan. Toivottavasti tästä ei tule usein toistuvaa.
Marraskuussa on seuraavan kerran onkologin vastaanotto. Kesällä aloitetaan uuden rinnan leikkaussuunnitelmat.
Kaiken kaikkiaan olo tuntuu tällä hetkellä mukavalle. Jo pelkästään se, että sairausloma muuttui vuorotteluvapaaksi tuntui vapauttavalle. Aurinko paistaa siniseltä taivaalta ja lumet sulavat pikkuhiljaa - elämä jatkuu!
Lämpimin terveisin Gugi
PS. Riitta 47, oli aivan ihanaa lukea viestisi, että sairautesi on selätetty. Olet vahva taistelija! Myöhästyneet onnittelut myös syntymäpäiväsi johdosta.
- Terveiset Thaimaan lämmöstä - teki jäsenille hyvää!gugi53