Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Odottavan aika on pitkä
Hei!Itselläni löysin patin oikeasta rinnastani tammikuussa v-04, kävin mammografiassa ja patista otettiin ultra ja ohutneulanäyte.
Tuloksen sain muutaman viikon kuluttua ja todettiin hyvänlaatuiseksi sidekudoskasvaimeksi joka silloin lääkärin mukaan ei aiheuta toimenpiteitä.
Kului kaksi vuotta ,patti pysyi samanlaisena n.0,5cm herneenkokoinen, monesti mietin hakeutuvani siitä lääkärille päästäkseni siitä eroon.
Tammikuussa -06 jälleen mammografia, patissa ei muutoksia joten en saanut kutsua jatkotutkimuksiin.
Keväällä -07 ,patti mielestäni alkanut suurentua ja kesän aikana ilmestyi nipistelyä ja kipuilua ,aloin tosissani huolestua ,vaikka edelleen oletin olevan harmiton sidekudoskasvain.
Syyskuulla-07 hakeuduin omalle lääkärille, halusin että patti poistetaan. Sain lähetteen mammografiaan, otettiin sitten myös ultra josta heti näkyi että muutosta on tapahtunut.Heti perään paksuneulanäyte ,ja vastauksen sain viikossa ...rintasyöpä.
Eli patti oli ainakin kolme vuotta rinnassani , joten kamalan nopeasti se ei syöväksi minulla muuttunut.
Nyt olen miljoona kertaa ajatellut , olisimpa heti sen poistattanut, mutta kun lääkärit eivät sitä missään vaiheessa ehdottaneet, olin itsekkin siinä uskossa että patti on harmiton.
Oikea rinta leikattiin lokakuussa ,syöpä horm,positiivinen ,gradus 1.
Patti olisi vieläkin rinnassani ellen itse olisi lähtenyt leikkausta haluamaan.
Siis poitata patti olipa se mitä hyvänsä, ja niinkuin Karhutar aiemmin kirjoitti ,älä hermoile viikon kahden odotusajasta syöpä saattaa vaatia monta vuotta aikaa kasvaakseen.
Minullakin oli patti 2.5cm kun leikattiin , itse syöpää siinä oli 1,5mm,joka oli pysynyt paikallisena eikä levinnyt .
Elät piinaavia aikoja , mutta koeta jaksaa ja kirjoittele olemme tukenasi.
- Odottavan aika on pitkähiutale
- Re: Odottavan aika on pitkäKarhutar
- Re: Odottavan aika on pitkähiutale
- Re: Odottavan aika on pitkäKehäkukka
- Re: Odottavan aika on pitkäNefertiti
- Re: Odottavan aika on pitkätuutikki-t
- Re: Odottavan aika on pitkäiirukka