Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Toinen kierros alkaa
Tosi harmillista, että sairautesi uusiutui. Se siis tuli samaan rintaan, johon oli tehty korjausleikkaus. Minulla on myös uusintakierros, mutta kyse on eri syövistä. Sairastin lapsena imusolmukesyövän, ja viime vuoden keväällä tuli rintasyöpä, toinen rinta poistettiin kokonaan. Metareita ei ollut, mutta ärhäkkää laatua oli, ja myös esiastetta. Sain sytostaatit ja nyt on menossa 5-v. Tamofen-lääkitys, ei annettu sädehoitoa.Olin ensimmäisen syövän aikana vasta 12-vuotias, ja suhtauduin silloin ko asiaan aika positiivisesti. Enhän edes tiennyt tarkalleen miten vakavasta asiasta oli kyse. Vuosien varrella olen sitten työstänyt (joskus) asiaa, ja ollut kiitollinen siitä, että selvisin taudista. Luin jostakin, että sädehoito saattaa vuosikymmenien päästä aiheuttaa kaikenlaisia sairauksia, enkä yhtään ihmettele jos rintasyövän puhkeaminen omalta osaltaan johtui 70-luvulla annetusta sädehoidosta, ja sitä annettiin aika paljon yläkroppaan. Onneksi teknologia on siitä paljon edistynyt, ja sädehoito on aika turvallista.
Tsemppiä! Sinähän nitistät sen taudin!
- Toinen kierros alkaaStratus
- Re: Toinen kierros alkaaSilkki
- Re: Toinen kierros alkaatuike
- Re: Toinen kierros alkaaulriikka
- Re: Toinen kierros alkaaulappa
- Re: Toinen kierros alkaaStratus
- Re: Toinen kierros alkaamarkrani
- Re: Toinen kierros alkaaKarhutar