Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ensi kokemuksesi Rintasyövästä
Usein tämä sairaus on paljon rankempi läheisille kuin sairaalle itselleen. Yleensä rintasyöpä ei anna minkäänlaisia merkkejä=kipuja itsestään etukäteen. Leikkaus järkyttää, mutta haavat paranevat ja kun hoidot alkavat niin nekin menevät omalla painollaan. Ja usein ne ovat pahamaineisempia kuin todella ovat. Armoa antaa aika. Paniikkikohtauksia aiheuttaa jokaiselle tieto ja tulosten saamisen odottelu. Ja tässä välillä ei välttämättä ole mitään tietoa kerrottavana usein kyllä syvä ahdistus ja erilaiset pelot.Tieto lisää tuskaa. Itse sairastin vakavan sairauden 2 vuotta sitten - ei syöpä ja kerroin siitä jokaiselle vastaantulijalle joka viitsi kuunnella. Huomasin kuinka ihmisiä järkytti asia. Paranin täydellisesti ja nyt kun kesäkuussa tuli syöpädiagnoosi niin otin opiksi että säästän myös lähimmäisiäni. Lähi piirille ja parhaille ystäville olen toki kertonut, mutta joka ikinen jolle kerron sairastavani agressiivista rintasyöpää esim. työpaikalla on siitä todella järkyttynyt. Monelle syöpä on sama kuin kuolema kuten esimerkiksi äidilleni 85v joka on muuten hyvissä voimissaan. Hänelle lähipiiriin kuuluvana olen kertonut "positiivisen version" sairaudestani ja sitä mukaa kun asiat ovat kehittyneet. Niinpä olenkin tarkkaan harkinnut kenelle tätä uutista jaan. Nyt kun kalju pääni alkaa paljastumaan mikä oikeasti on se ainoa ulkoinen merkki, niin toki sen kaikki näkevät joille pääni haluan paljastaa. Kerroin äidillekin jo aiemmin että lääkkeet vaikuttavat että hiukset harvenevat ja kerroin että siihen on hienoja hiuslisäkkeitä saatavissa niinkuin onkin minulla on hieno peruukki.
TV- ja joukkotiedotukset pitävät huolen osaltaan maailmassa tapahtuvien murheiden tiedotuksesta jokaiselle.Suosittelisin sinuakin nyt pitämään ennenkaikkea itsestäsi hyvää huolta ja hakemaan apua kun ahdistus painaa päälle - sitä kyllä saa mutta joutuu vaatimaan tiukkaan sävyyn. Läheisen sairastuminen on kova juttu. Hyvät kirjat, ulkoilu, riittävä uni ja hyvä ruoka on varmasti kaikista parasta lääkettä mihin tahansa sairauteen. Mitä jos hemmottelisit vaimoasi hyvällä ruualla?
Jaksamista koko perheelle!
- Re: Ensi kokemuksesi Rintasyövästätullis
- Re: Ensi kokemuksesi RintasyövästäSini-likka
- Re: Ensi kokemuksesi Rintasyövästäkultsikki