Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kemoaivot
Pitkästä aikaa vilkaisin palstaa. Ehkä minullakin lähestyvä merkkipäivä (10 vuotta syöpäleikkauksesta) jotenkin vaikuttaa, joten tulin katsomaan teitä :). Minulla on vieläkin (ja muuttukohan tilanne koskaan) muistivaikeuksia, ja juuri näitä sanojen merkityksien sekoamisia. Kävin muistitestissäkin, eikä minulla ainakaan varsinaista muistisairautta ole.Suomessa saa kyllä hyvän syöpähoidon, mutta tuntuu, että kaikki mikä menee varsinaisen kasvaimen poistamisen ja hoitamisen ulkopuolelle, lähinnä siis henkisesti - siitä eivät lääkärit ole yhtään kiinnostuneita, ovatko edes perillä?
Muutama viikko sitten googlasin "chemo brains", ja kyllä tulokseksi sain, että nämä muisti-, keskittymis- jne. ongelmat voivat jatkua vuosia! Olen vaan vähän levoton, en jaksanut keskittyä lukemiseen syvällisesti. Kun tuntuu, että minulle tulee ihan fyysisiskin "juttuja", joita ei ollut ennen (esim. autoimmuuni urtikaria). Kuitenkin auttoi minua ymmärtämään, etteivät nämä ongelmat vielä merkitse vanhenemista, ainakaan se ei ole koko totuus.
Hengissä kuitenkin olen, kiitos Xelodallekin, vaikka niitä kirosinkin silloin. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille ja parempaa uutta vuotta!
- kukkamaaria
- KemoaivotAuts
- Re: KemoaivotSantruzka
- Re: KemoaivotMinnalla
- Re: KemoaivotAuts
- Re: KemoaivotSyksy2013
- Re: Kemoaivotkukkamaaria
- Re: KemoaivotVianna