Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kemoaivot
Mulla on tulossa viimeinen CEF, jonka jälkeen 25x säteet. Mennyt 3x Doketakselit ja 2x CEF. Olen ollut koko ajan sairaslomalla ja olen loppunkin. En olisi pystynyt olemaan töissä. Toivon voivani palata ihan oikeaan arkeen (erilaisena kuin aikaisemmin, mutta arkeen kuitenkin). Työni on vaativaa ja tarkkaa ja se arveluttaa näiden kemoaivojen kanssa.Kyllä hoitohenkilökuntaan pitäisi voida luottaa ja voikin useimmiten, mutta olemme erilaisia ja erehtyväisiä ihmisiä. Virheitä tapahtuu ja jokaisella on oma näkökanta ja sosiaaliset taidot. Niin, luulen myös, että lääkäreiden on turvallisempaa puhua vähemmän kuin enemmän... He tekevät kuitenkin parhaansa ja olen kiitollinen, että Suomessa on näin hyvä hoito ja Kelaltakin saa korvauksia.
Kaikkea tietoa ei aina saa omalta hoitohenkilökunnalta, kun on kiire ja liian usein vaihtuvat lääkärit ja hoitajat eikä aina tiedetä, missä mennään jokaisen potilaan kohdalla. Meilläkin täällä palstalla näyttää olevan kovin paljon kysyttävää ja näyttää olevan erilaisia käytäntöjä eri paikkakunnilla. Tuntuu, että lääkäritkin olettavat, että potilaat ovat valveutuneita ja hoitotietoisia nykyään ja välillä yrittävät varoitella kaikesta ylimääräisestä? ja väärästä? tiedosta. Yrittävät ehkä liian innokkaasti kertoa vain positiivisia asioita. Kysymyksiin pitäisi silti vastata.
Mekin ollaan yksilöitä näiden hoitojen ja sivuvaikutusten kanssa ja suhtaudutaan asioihin erilailla. Mulle fyysinen puoli ei ole ihan hirveä katastrofi vaikka kurja juttu, mutta kemoaivot on. Haluan olla vielä minä enkä syöpähoitojen sumentama joku toinen minä. Haluaisin pitää kiinni niistä kaikista terveistä arvokkaista pikkusoluistani aivoissani ja hermostossani!
Pääasia, että löydetään se oma keino selvitä! Siellähän se syöpä matkustaa repussa mukana koko alkutaipaleen isona möykkynä, mutta ehkä se reppu vaihtuu vielä pieneen pussukaan, joka ei paljon enää tunnu missään.
- KemoaivotAuts
- Re: KemoaivotSantruzka
- Re: KemoaivotMinnalla
- Re: KemoaivotAuts
- Re: KemoaivotSyksy2013
- Re: Kemoaivotkukkamaaria
- Re: KemoaivotVianna