Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hymy ja jaksaminen
Huomenta taistelevat naiset!Minulla nyt reilu vuosi leikkausksesta ja sytot loppuivat kesäkuussa,joten olen fyysisesti toipunut ennalleen(?).Vuosi meni lopulta tosi nopeasti,sytojen aiheuttamat oireetkin ovat yleensä unohtuneet kuten synntyskivutkin.Tosin kun oli oksennustauti,sellainen reippaanlainen,tuli kyllä sytojen jälkeiset päivät mieleen..
Minua ei ainakaan vakava sairaus ole "jalostanut" tai tehnyt paremmaksi ihmiseksi valitettavasti.Olen varmaan monessa asiassa itsekkämpi kuin ennen lisäksi.
Kuitenkin kuten esim Karhutar kirjoitti,elämän pienet,arkisetkin asiat tuntuvat nykyään usein suurilta iloilta ja luonnon merkitys itselle on tullut tärkeämmäksi.
Kyllähän sitä pelko kulkee mukana,nykyään useimmiten piilossa,joskus "kuin tuli pyllyn alla" eikä aina ole helppoa.
Reipas,rakas "nettikaveri" Julia täällä joskus kirjoitti,että pitäisi koettaa nauttia olemassa olevista elinpäivistä mahdollisuuksien mukaan eikä kantaa murhetta tulevista. (tai jotain sinnepäin,oli mielestäni niin fiksusti kirjoitettu)
Olen yrittänyt elää tässä päivässä,suunnitella jonkin verran eteenpäinkin ja yrittänyt olla murehtimatta mahdollissita tulevista uusimisista tai muista tulevista ongelmista.
Jossain takana yrittää vaan muistutella sanalasku "Älä nuolaise ennenkuin tipahtaa",mutta eikai sitä tosiaan järkevästi ajattelemalla voi syövän uusimista saada aikaan vaikkei sitä koko ajan pelkääkään.
Toistaiseksi resurssit kestää tämä eka kierros rintasyövän kanssa on aika hyvin riittäneet,en sitten tiedä miten jatkossa.
Sairastumisen jälkeen tuli kyllä tietoiseksi siitä,ettei kenenkään elämän jatkuminen täällä ole itsestään selvyys oli ikä mikä tahansa.
Kiitos kaikille viime keväänä sytoissa kulkijoille hyvistä vinkeistä ja tuesta,ilman tätä palstaa en varmaan olisi säilynyt tervejärkisenä(!?)
Voimahaleja,uskoa ja toivoa JULIALLE uusissa hoidoissa,jotka saa luvan toivottaa ne syöpäsolupirulaiset TIMbuktuun!!!Miten voit nykyään?
Mitä kuuluu muille "vanhoille" sytosiskoille mm Kevätmieli,Kehäkukka,Santeri,Meri-Tuuli jne (muisti ed huono...)
Kaikille "kollegoille" aurinkoista aamua ja iloa kevään hyviin hetkiin!!
Terv tautinen
Voimahaleja,uskoa ja toivoa Julialle uusissa hoidoissa!!
- Hymy ja jaksaminenminmaija
- Re: Hymy ja jaksaminenhipura
- Re: Hymy ja jaksaminenSariMari
- Re: Hymy ja jaksaminenKsantippa
- Re: Hymy ja jaksaminenKarhutar
- Re: Hymy ja jaksaminentautinen
- Re: Hymy ja jaksaminenäityliini
- Re: Hymy ja jaksaminenannero
- Re: Hymy ja jaksaminentautinen