Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hymy ja jaksaminen
Hei!!Olen tässä sairauden kanssa soudellessa huomannut, että sureminen ei auta yhtään mitään. Olen jokaisen sytohoidon jälkeen (6) viettänyt yhden itsesäälipäivän. On olo ollut niin huono, että on ollut pakko pysyä sängyssä ainakin osaksi.
Silloin olen miettinyt mieli mustana elämän epäoikeuden mukaisuutta ja kurjaa oloa:(((. Mutta seuraavana päivänä olen noussut aamulla ja vaikka olo on ollut huono niin en enää ole antanut periksi.
Nytkin lähdin lasten kuljetukseen ja kauppaan autolla vesipullon ja oksennuspussin kanssa. Ihmeesti olo vaan kohenee, kun on menossa mukana.
Olen myös huomannut, että ystävien suhtautuminen minuun ja koko perheeseen on muuttunut. Osa jopa välttelee, kun minä olen kerran sairas. Luulevat, että koko perhe on niin sairas, ettei kaffelle jaksa lähteä:)Mutta on onneksi niitäkin, jotka jaksavat kulkea rinnalla ja elää normaalia elämää. Kyllä sitä sairaskin haluaa jutella ihan joka päiväisistä jutuista vai mitä??
En usko, että minäkään olen mitenkään "jalostunut" sairauden myötä, mutta elämää kyllä katson eri tavalla. Monesti ihmettelen ympärillä olevia ihmisiä, mihin heillä on kiire. On kuin itse olisi aivan eri raiteilla. Asiat voi nykyään tehdä rauhassa ja turha hössötys on jäänyt. Meillä on opittu heittämään mustaa huumoria minusta yksi rintaisesta kaljusta Remu Aaltosen näköisestä äidistä, joka klenkkaa kuin klonkku ja on hurahtanut rokkiin vanhoilla päivillään:)) Nyt uskallan olla sellainen kuin olen, enkä yritä olla superäiti.Vaan elää tässä ja nyt. Enhän voi muuttaa mennyttä, mutta voin vaikuttaa tulevaan olemalla positiivinen.
Nyt leipomaan lasten koulun tapahtumaan laskiaspullia n. 100 kpl.
Oikein mukavaa päivää kaikille kanssasisarille! Periksi ei anneta vaan pää pystyyn ja menoksi(vaikka oksennuspussin kanssa:)))Nautitaan niistä elämän hyvistä hetkistä täysillä.
T. äityliini
- Hymy ja jaksaminenminmaija
- Re: Hymy ja jaksaminenhipura
- Re: Hymy ja jaksaminenSariMari
- Re: Hymy ja jaksaminenKsantippa
- Re: Hymy ja jaksaminenKarhutar
- Re: Hymy ja jaksaminentautinen
- Re: Hymy ja jaksaminenäityliini
- Re: Hymy ja jaksaminenannero
- Re: Hymy ja jaksaminentautinen