Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: MYÖS UUSI FOORUMILLA
Huomenia Hannakaija ja kaikki muutkin ympäri Suomea!Ikävä, ettet nuku kunnolla. Minä olen joulukuusta lähtien nukkunut Imovanen voimalla sellaiset 8-9 tuntia yössä. Olen oppinut heräämään tuossa klo 5-6 aikoihin, otan Bonefosin ja jatkan uniani. Uni on tosi arvokas asia kaikille ja vielä enemmän sairastuneelle. Joskus masentuneina iltoina oikein olen odottanut, että kello tulisi niin paljon, että voin ottaa nukahtamislääkkeen ja unohtaa kaikki huolet moneksi tunniksi.
Minulla syöpä täräytti metastaasit luustoon jo ensimmäisellä kierroksella. Syyskuussa olin lähtenyt "täydellisen terveenä" töihin aamulla ja sain puolen päivän aikaan aivoperäisen sairaskohtauksen ja löysin itseni illalla neurologiselta osastolta. Minulla oli tosi harvinainen oire eikä syytä koskaan löytynyt. Makasin siellä 4,5 vkoa ja vkoloppulomalla löysin rinnastani patin, joka sitten oli syöpää. Minut leikattiin lokakuussa, joulukuun alussa löytyi metarit. Maaliskuun TT-kuvissa näkyi onneksi hienosti sanottuna positiivista hoitovastetta ja ensi ma:na on seuraavat TT-kuvat. Nyt on olo muuten suht hyvä, mutta leikattu alue turpoaa kaikesta tekemisestä. Se on kuulemma kovin epätyypillistä, käsi olisi tavallisempi, mutta jotenkin ilmeisesti keräilen näitä "tilastomahdottomuuksia".
Koitan olla luottavainen ja ajatella, että elämä jatkuu vaikkakin raastavan erillaisena kuin ennen. Olen hakenut työkokeiluun, jonka avulla palaisin töihin 1.8. Eilen tulikin jo 9kk täyteen sairaslomaa. Olen ajatellut, että kokeilen ja otan vastaan kaiken avun, jonka vaan voin saada, kun enhän tarkkaan etukäteen tiedä, mikä auttaa. Roikun täällä netissä, kävin rintasyöpäpotilaiden kuntoutuskurssin (suosittelen lämpimästi kaikille), psykiatrilla, liikun mahdollisimman paljon ja yritän tavata ystäviäni, vaikka välillä ottaakin koville, kun tuntuu, että kaikki muut voivat suunnitella kesäänsä ja elämäänsä, mutta minulla lieka ylettyy vain kotoa sairaalaan.
Tämä nettivenekunta on tosi hyvä, vaikkakin se aiheuttaa, niinkuin moni on todennut, positiivista riippuvuutta. Täällä voi kysyä, surra ja iloita ja aina löytyy vertaistukea. Joku kerran totesi niin hyvin: kyllä ennen oli kauheaa sairastaa - ilman nettiä ja kännykkää.
Hyvää päivää ja vointia koko porukalle:)
Santeri
- MYÖS UUSI FOORUMILLAhannakaija
- Re: MYÖS UUSI FOORUMILLAMehitähti
- Re: MYÖS UUSI FOORUMILLAsanteri
- Re: MYÖS UUSI FOORUMILLAhannakaija
- Re: MYÖS UUSI FOORUMILLAMeriTuuli
- Re: MYÖS UUSI FOORUMILLAKehäkukka