Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyövän sytostaattihoidosta kieltäytyminen

Huomenta!
Et ole ainoa,joka ei ole ennustetta kysynyt.En tiedä itse, miksi en kysynyt? ja onkologini ei minulle niitä mitenkään esittänytkään.Ehkä en ole ollut siihen itse psyykkisesti valmis ja hänellä oli sen verran silmää,ettei niitä minulle kertonut. Tiedän ,että ennusteeni on huono,mutta jotenkin tuntuu, etten tällä hetkellä pysty käsittelemään prosenttilukuja. Epäilen niiden vievän minut enemmän epätoivon valtaan kuin antavan toivoa. Mutta nämä asiathan ovat yksilöllisiä ja selviytymiskeinomme ovat erilaisia. Joten mielestäni Ellinoora,älä murehdi,vaikket ole ennusteita kysynytkään, tämä on sinun valitsemasi linja. Voihan olla,että jossakin vaiheessa tulee se aika,jolloin ne haluaa tietää tai sitten ei. Ja niinkuin moni on sanonut,emmehän tiedä,miten tämä syöpä kenenkin kohdalla käyttäytyy?
Enemmän minua huolettaa kaikki kipu,kolotus yms sellaiset tuntemukset ja suoraan sanoen pelkään leviämistä suunnattomasti näin hoitojen aikanakin. Selittelen kyllä itse näiden johtumista sytostaateista ja neupogenista,jota nyt joudun pistelemään.Mutta välillä tuo järki sitten voittaa ja ymmärrän,että näillä pelinappuloilla nyt pelataan. Hoidot ovat menossa ja vielä "hevoskuurina",tuskin nyt voisi enempää leviämisen ehkäisemiseki tehdä. Toivoa vain täytyy,että kaikki hoidot purevat toivotulla tavalla.
Terveisin tinttinen
tinttinen | 16.1.2008 klo 10:20:14