Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyövän sytostaattihoidosta kieltäytyminen

Hei,
itse mietin tosissani kieltäytyväni sytoista, mutta onkologini sai minut vakuuttuneeksi siitä, että ne kannattaa ottaa, varsinkin kun miunulla on hormoninegatiivinen, agressiivinen rintasyöpä eikä mitään liitännäishoitoja ole (tamofen yms.) Joten ajattelin, että otetaan sitten kaikki mitä annetaan ja kärvistellään pahoinvoivana sängynpohjalla. Mutta eipä se niin mennytkään minun osaltani. Olen sietänyt sytot hyvin ja voinut elää ihan normaalia elämää. Olisin pystynyt käymään töissä koko ajan jos olisi ollut vakipaikka. No aika on kulunut ihan hyvin kotosallakin. Minulla on enää yksi syto jäljellä enkä usko että sekään enää mitään kummempia vaivoja aiheuttaisi.
Mistä olet saanut tiedon, että hoidot puree vain 10%? Sehän tuntuu ihan järjettömän pieneltä ja sytot ovat kalliita hoitoja antaa, tuntuisi hullulta rahan haaskaukselta jos niistä ei olekaan mitään hyötyä suurimmalle osalle meistä.
Minkälainen syöpä sinulla on? Siis gradus ja levinneisyys esim. kainaloon? Kyllä ainakin minulle tehtiin kaikki levinneisyystutkimukset koska tautia löytyi kainalosta.
Jokainen tekee tietysti omat ratkaisunsa mutta itse olen nyt sitä mieltä, että kannatti kuitenkin ottaa nuo sytot. Tulevaisuudestahan ei tiedä kukaan.
Tsemppiä päätöksiin!
Kisuliini
Kisuliini | 15.1.2008 klo 09:37:54