Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Maallisia murheita pukkaa

Heippa!

Itse olen opiskelija, jonka tulot ovat tähän mennessä koostuneet opintotuesta ja sivutoimisista työtuloista. Mieheni on myös päätoiminen opiskelija. Sairastumisen ensivaiheilla kirosin kyllä sitä, että opiskelijan kohdalla sairauspäiväraha lasketaan joko opintotukituloista tai työtuloista. Eli toisin sanoen, kun en opiskelijana ole edes saanut tienata kuin tietyn määrän kuussa (opintotuen tulorajat tulevat muuten vastaan) eivät vuosituloni ole todellakaan olleet mitkään ihmeelliset (opitotukea olen saanut n.5000e vuodessa ja työtuloja n. 7000e- 8000e). Noh sitten vielä vuosituloni melkein puolittuivat Kelan laskelmien mukaan, koska oli valittava joko opintotuki tai muut tulot ja sitten näistä melkein puolittuneista tuloista saa vain osan sairauspäivärahana ja asumistukena ja ennen kuin sairauspäivärahaa alkaa saamaan, on vielä ne välipäivät kun ei saa mitään rahaa. Minun kun oli alunperin tarkoitus valmistua nyt kevään kuluessa ja viettää tämä kevät palkallisessa harjoittelussa. Että kyllä talous aika kovan kolauksen koki ja kun vielä oli niin paljon muutakin murehdittavaa sairauteen liittyen, tuntui, ettei melkein mitään saanut edes hoidettua.