Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia Femarista?

Minulla on kokemusta Femarista, tosin kokemus on lyhyt. Rintasyöpäni leikattiin helmikuussa 2007 ja hormonikorvaushoito täytyi lopettaa heti. Minulle tuli hoidoksi vain tuo Femar 5 vuodeksi. Unettomuus ja kovat kuumat aallot ja kylmät aallot alkoivat kiusata. Luulin jo, että minulla on paniikkihäiriö.

Menin yksityissyöpälääkärille valittamaan tilannetta. Kokeiltiin epilepsialääkettä Lyrica 150 mg (yksi kapseli aamulla), nukahtamislääkettä ja beeta salpaajaa. Unettomuus haittasi työssäjaksamista ja kuumat aallot tunnin välein on rankka juttu. Hikoilu pieneni selvästi tuolla Lyricalla, joskus otan toisen kapselin illalla, jos on iltamenoa. Söin n. 2 kk Femaria ja sormien nivelet tulivat todella kipeiksi. En saanut paperia pöydältä käteeni, joten työkyvyttömyys uhkasi. Yksityislääkäri vaihtoi Femarin Tamofeniin ja vakuutti, että se on yhtä tehokas. Nivelsäryt loppuivat, mutta aamulla kävely on köpöttelyä. Särkyä ei nyt kuitenkaan ole.

Tuntuu älyttömältä syödä monta lääkettä voidakseen syödä tuota syöpälääkettä, mutta en uskalla luopua Tamofenista. Hikoiluun olen ottanut akupunktiota, auttoi hieman. Nyt kokeilen avantouintia, auttoi nukkumiseen, mutta olen käynyt "avannossa" vasta 2 kertaa.

Hikoilu on hiukan rauhoittunut. Alussa yöt olivat vaatteiden vaihtamista ja hurjaa valvomista. Nyt pystyn nukkumaan joitakin öitä ilman nukahtamislääkettä. Olen syönyt melkein 2,5 vuotta syöpälääkettä ja ajattelen, että enää on jäljellä 2,5 v. Uskon, että lääke estää syövän leviämisen.

Alussa on elämä sekaisin, joten ei tiedä onko seksihalut kateissa jostain muustakin syystä kuin syöpälääkkeestä. Kun aikaa kuluu, psyykkinen toipuminen auttaa tähänkin asiaan.

Jaksamista kanssasisarille toivoo Annina
Uneton 61 v. | 27.10.2009 klo 15:38:01