Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Viimeistä sytoa ja sädehoitoja odotellessa

Hei sisaret,

Tuntuupa ihmeelliseltä, miten nopeasti aika on kulunut! Eihän ole kuin puoli vuotta siitä, kun mammografiassa löydettiin kasvaimet, ja nyt olen tässä, sytoputken lopussa. Huomenna olisi tarkoitus saada viimeinen cef.

Olo on helpottunut, mutta samaan aikaan lievästi jännittynyt. Onko tämä se kerta, kun joudun oksennellen vuoteen pohjalle? Toivottavasti ei, on vielä sentään niin jännittävässä vaiheessa nuo Tehyn neuvottelut.

Olen yrittänyt keksiä, mitä huomenna lääkäriltä kysyisin, mutta jotenkin ilo tämän putken loppumisesta tuntuu lyövän ylitse. Mutta ehkäpä silti kysyisin, tarkistetaanko sydämen kuntoa mitenkään; onko perna kunnossa kaikkien näiden Neulasta-piikkien jälkeen?

Valehtelematta, en uskaltaisi edes olla ilman Neulastaa, sillä nuha ja yskä ovat jatkuvat vieraat meidän pienten lasten perheessämme. Nytkin olen viikon päivät parannellut viruspohjaista nuhaa - mikä on ainakin toinen ellei jo kolmas tämän sytorupeaman aikana.

Ja kosteampia silmiä ja silmäripsiä alkaa olla jo ikävä! Aah, ehkäpä jo jouluna voin laittaa ripsiväriä tuhrimatta luomiani ja kukaties juoda juhlan kunniaksi muutaman lasillisen punaviiniä? Miten odotankaan sitä aikaa!

Sädehoidot tietenkin ovat vielä jäljellä, mutta sen kyllä jaksaa, kun tähän asti on päästy sekä pärjätty. Voi, kunpa kutsu simulaatioon tulisi pian!

T. Karhutar
Karhutar | 12.11.2007 klo 09:40:29